futaba FF6 T6EXP of FF7 TCP

Hallo,

Ik ben van plan voor mijn Belt CP v2 en voor de nog aan te schaffen T-rex 500 een nieuwe zender te kopen omdat die van Esky zeer beperkt in te stellen is. Nu worden er vele systemen aangeboden maar ik wil in ieder geval bij 2.4 MHz. blijven. Heeft iemand van jullie ervaring met bovenstaande zenders van Futaba en zouden deze goed geschikt zijn om bijv. de T-rex 500 mee te vliegen. En zijn 6 kanalen altijd voldoende of moet je voor 7 of meer gaan?

Ik hoor het graag!

ff7 tcp

hoi roy,
heb zelf ook deze zender dan in 2,4 bevalt me erg goed.
Een maat van me is er ook naar overgestapt vliegt ook met een t-rex 500.
Mocht je vragen hebben kan altijd kijken of we iets voor je kunnen betekenen toch

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ik heb voor de T7C gekozen en heb zeker geen spijt!!!

Dus ga voor de T7C, deze heeft net ff iets meer en vroeg of laat ontkom je er toch niet aan!!

Hoi John en Phil,

Bedankt voor jullie reactie. De ff7 kost ca. 100,00 meer dan de ff6. Weten jullie wat de verschillen zijn buiten dat extra kanaal?

Groet,
Roy

Hoi Roy,

Naast het extra kanaal krijg je met de T7C ook nog een timer, groter display, 10 modelgeheugen (ipv 6), 2 idle-up standen (ipv 1) en meer beschikbare swashplate types.

Vooral de timer vind ik onmisbaar bij het heli vliegen.

Groet, Joost

De T6EXP mist ook een subtrim functie, die is nogal handig als je de servohevels netjes op 90 graden wilt hebben en de swash (met behulp van een swashleveler) helemaal recht wilt hebben. Een timer is inderdaad onmisbaar bij het helivliegen.

Goeie keus!! Daar ga je veel plezier van hebben. Enige nadeel van het Futaba systeem vind ik de prijs van de ontvangers. Maar ja, tegenover de prijs van een fatsoenlijke heli valt het ook wel weer mee.

Back