Futaba FF9 Stickmode veranderen

• Topicstarter Topicstarter G
  • Startdatum Startdatum
G

G

Guest
Hallo,
Ik ben sinds vandaag in het bezit van een mooie Futaba 9C Super, alias FF9 Super.
Nu wil ik graag de stickmode veranderen van mode 1(gas rechts) naar 2(gas links).
Softwarematig is geen probleem, dat lukt volgens de handleiding. Maar hardwarematig lukt het minder:
Het rateltje kan ik er afhalen, maar dat plastic onderdeel met het veertje voor het terugveren (van de stick)naar het midden, is wat ingewikkelder.
Met de searches op het forum hier vind ik alleen hoe het ongeveer werkt met de Robbe Futaba;
gewoon een vierkant onderdeel in de zender naar de andere kant verplaatsen.
Maar met de gewone Futaba(importmodel?) werkt dat blijkbaar anders :?
Searches op de andere fora, RunRyder en RCGroups vond ik ook niet veel.

Heeft iemand hier dit wel eens gedaan? Zoja, wil die misschien een demo/uitleg/tutorial maken(indien mogelijk met plaatjes :P )
Want ik wil het risico niet lopen om dit mooie stukje electronica te gaan verspelen door foute montages. :roll:

Alvast bedankt, groeten Geoffrey 8)

Je moet de FF9 uitzetten. Beide linker knopjes indrukken en vervolgens de zender aanzetten. Nu kan je de mode veranderen.

Alleen nog even je zender open schroeven om je ratel te verplaatsen....

G zei:
Softwarematig is geen probleem, dat lukt volgens de handleiding.
Is inderdaad met die 2 knopjes tegelijk gedaan.
G zei:
Het rateltje kan ik er afhalen, maar dat plastic onderdeel met het veertje voor het terugveren (van de stick)naar het midden, is wat ingewikkelder.
Ligt hier al op m'n bureau

Zo ver was ik dus al gekomen. Nu het veertje nog, staat in mijn eerste post :)

Groetjes, Geoffrey 8)

het veertje gewoon laten zitten
alleen het plaatje met het lipje,
2 schroefjes los draaien en het plaatje verplaatsen naar andere zijde en weer vast schroeven,
klaar is G

Ik volg het nog niet, ik zoek vast op de verkeerde plek :? .
Dit is de zelfde zender, die al omgebouwd is(naar mode 2) van Laurens

FF9Links.jpg

1: Veertje
2: Schroefje van 'onderdeel' waar veertje aan vast zit
3: Schroef hele stick
4: Schroef hele stick
5: Plaats waar dat ratel-ding zat, heb ik ook al verplaatst.

Zijn het nou twee van deze bovenstaande schroeven die los moeten?

Groetjes Geoffrey 8)

als het goed is kun je het veertje eraf wippen en dan dat ding waar het aan vast zit eronder door trekken en aan de andere kant eronder schuiven veertje over het haakje en klaar....

:D
Gelukt! De "Wartexx" methode lukte wel.
In dit geval nul schroeven los hoeven halen, alleen één voor de ratel.
Veertje eraf gewipt, dat dingetje (dat is vast het ding wat Gerard_NL in een ander draadje het 'maantje' noemde :) ) eronder door getrokken,
en aan de andere kant weer gemonteerd.
Bedankt voor de hulp allemaal!

Groetjes, Geoffrey 8)

Ik vond hem overigens zwaar sturen, met die schroefjes waar die veerjes onder zitten kan je elke stick richting lichter laten veren. (door ze te verdraaien)

Dat viel me ook op, dat schroefje had ik eerder geprobeerd om de handel om te ztten naar mode 2 :)
Staat ook in de handleiding zag ik.

Bij de mijne zat er geen hevel om het veertje aan te hangen bij de ratelende stick, ik heb dus ook dat heveltje moeten ombouwen, een hele hoop geklooi...Ik had wel één van de eerste versies. De stickspanning staat bij mij trouwens op maximaal. In m'n FF8 had ik de veertjes zelfs nog ingekort, dat heb ik bij de FF9 maar gelaten...

Back