Futaba Gyro GY240 met 9253 servo *TRAAG*

Hallo,

Is de 9253 goed voor Milli II met Yamada 91 of is er een zwaardere servo nodig?

Groetjes,

Marc Baillius
Belgie

Hey Marc,

Ik persoonlijk zou dan kiezen voor de 9254 als je gaat 3D vliegen.
Op Runryder heb ik veel gelezen dat bij 3D vliegen de 9253 niet zo lang meegaat.
En hij is maar een klein beetje duurder ;-)

Groeten,
Marcel

S9253: 20Ncm stelkracht, 50Ncm houdkracht, 0,06 sec. over 45 graden.

S9254: 34Ncm stelkracht, 85Ncm houdkracht, 0,045sec. over 45 graden.

Geen idee welke krachten een heckrotorservo eigenlijk moet leveren, maar het verschil in specs is nogal erg in het voordeel van de S9254. Als de prijs dus niet zo veel verschilt is er eigenlijk maar 1 keuze...

mijn ervaringen met de gy240 zijn soortgelijk als hier wordt beschreven.
Een digitale servo op de 240 bracht geen enkele snelheid, vergeleken met een GY401. Hij was en bleef traag. Met een snelle analoge servo was de reactie een fractie sneller maar ook ver benenden de maat, vond ik.
Dat ging zo met twee nieuwe GY240-ers.
Hoe en waarom? Geen idee.
Heb nu allemaal GY401 en die doen wat ik van ze verwacht.

vrolijke groeten,

Henk-Joyce

Heren

:!: AANSCHOUW :!:

gy401.jpg

En het is dus officieel ... ik sluit de gyro aan, selecteer de DS (digital servo) feature en we zijn vertrokken ... loeihard gaat die servo nu !

Op de één of andere manier zit er dus een vertraging op die gy240 ingebouwd ... het is grof maar realiteit :evil:

groeten

Y

Heb je nog het een en ander getest zoals ik heb beschreben?

Je had geld bespaard door een digitale servo te kopen van Graupner.
Voor 240 gebruiker, probeer een ander merk digitale servo en je merkt dat ook de 240 een perfecte gyro is.

Ronald

Ronald

Ik heb met een grotere servo hevel en atv op 150% getest en in rate mode gevlogen en dit ging goed ... maar het bleef me toch te traag.

De 240 is gewoon een gyro met limitaties waardoor je niet tenvolle van je digitale servo gebruik kan maken ... ik zeg niet dat het een slechte gyro is ... maar ik wou een systeem dat bliksemsnel de staart aanstuurt (net zoals in de simulator)

een graupner servo had daar niet veel aan kunnen veranderen

ik ben trouwens niet zo voor het mengen van diverse merken ....
misschien een beetje kortzichtig ... maar je ziet wat ik al meemaak met combinaties van hetzelfde merk 8O

groeten

Y

Back