Futaba R 617

Discussie in 'Model elektronica' gestart door Timo Montagne, 18 jul 2021.

  1. Timo Montagne

    Timo Montagne

    Lid geworden:
    2 apr 2017
    Berichten:
    66
    Locatie:
    Den Bosch
    Goedendag Corrien (Jan) of andere leden
    Ik heb een vraag inzake de Futaba R 617. Ik heb verschillende van deze ontvangers in gebruik met een verdeelboard om de ontvanger te ontlasten van hoge servo stromen. Ik vroeg mij eigenlijk af of dit wel nodig is.
    Bijvoorbeeld: voor de Stearman ( 220 span.) gebruik ik nu : 2 xS3152 servo's ailerons, 2 xS 3305 servo's hoogte en richtingsroer en 1 x S 3001 voor de gas. Stroomvoorziening is 1 x 2000 Mah 4,8 volt nimh. Kan deze ontvanger deze stromen aan zonder "door te branden"?
    Graag zou ik van u een antwoord ontvangen.
    Vriendelijke groet,
    Timo Montagne
     
  2. Ernst Grundmann

    Ernst Grundmann PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2002
    Berichten:
    13.368
    Locatie:
    Woerden
    Alle plus pennen van de servo aansluitingen zijn met elkaar doorverbonden door een vrij stevig printspoor dat behoorlijke stromen kan verwerken. Alle min pennen zijn op een zelfde manier met elkaar doorverbonden..
    De stroom die door die printsporen mag lopen is meestal hoger dan dat een servo snoertje kan verwerken. Als het goed is zal de kabel van de ontvanger accu naar de ontvanger en dikkere kabel zijn dan een servo snoertje. Het komt echter heel vaak voor dat er een gewoon servo snoertje wordt gebruikt om da accu aan te sluiten. Dat snoertje zal vrijwel zeker eerder kapot gaan dan de printsporen in de ontvanger.
     
    Stoompomp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina