Futaba T14SG gekocht:),

nee ook voor motormodellen
bv schaalkisten
je houd dan je handen op de stik en kunt proportioneel de remkleppen bedienen naar wens
ben nu druk bezich met uitvissen hoe de zender werkt
heb hem nu in huis

Voor zwevers mag ik aannemen. Je kan conditions programmeren.
Op de gasstick kan je dan de butterfly hebben met proportionele uitslagen.

Is het ook mogelijk om doormiddel van een sd kaart gegevens van de vario uit te lezen op de computer? lijkt me intresant om na een zweefvlucht via een laptop de kunnen beoordelen

groetjes,

Is het ook mogelijk om doormiddel van een sd kaart gegevens van de vario uit te lezen op de computer? lijkt me intresant om na een zweefvlucht via een laptop de kunnen beoordelen

groetjes,

Niemand die mij hierover iets kan vertellen of het mogelijk is?

Groetjes

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet iemand hoe het zit met de spraak update? Is die er al? Klopt het dat oordopjes niet werken op de zender bij gebruik van de vario?

Groetjes,

Laatst bewerkt door een moderator:
weet iemand hoe ik de timer moet instellen op de gasstick? Je kan de timer koppelen aan een dozijn switches...maar zou willen dat deze activeert bij 10 procent gas en daaronder terug stopt.

mvg

ga in het hoofdmenu naar je timer, ik gebruik daar zelf ST2 voor. ST1 voor totaaltijd
Zet START op J3, in het on/off menu wat daarop volgt zet je de trottle op het punt waarop je de timer wilt laten starten. dan POS SET en ON/OFF op REV.

Laatst bewerkt:
hi,

kan je een verwiteging (geluidssignaal) krijgen wanneer het (terugzend)signaal te zwak word?
ik zie een balkje bovenaan staan met signaalsterkte maar het lijkt me handig ook een geluidssignaal te hebben.

ik heb ook een vario/drukmeter en waneer ik deze inplug(sbus2 poort op de r7008sb)krijg ik bij telemetrie een toerental en af een toe een temperatuur? maar geen vario?

in de handleiding lees ik dat een enkele sensor gewoon in te pluggen is en verder niets..

bedankt

ik heb ook een vario/drukmeter en waneer ik deze inplug(sbus2 poort op de r7008sb)krijg ik bij telemetrie een toerental en af een toe een temperatuur? maar geen vario?

lees even vanaf post #71 in dit draadje

hi,

bedankt , is gelukt ! in de manual vind ik niet onmiddellijk iets over registratie van deze gegevens op de sd kaart , ik neem aan dat dit dan ook niet mogelijk is?

Lijkt mij een zeer goede opvolger voor de 12FG.:D

Opvolger van de 8FG, 12FG heeft nog steeds veel meer programmeer mogelijkheden :)
Maar dat terzijde.

Vraagje voor de 14SG + Telemetrie gebruikers:

Ik heb nu een T12FG + Telemetry box, ik wil dus een 14SG aanschaffen omdat ik dan alles in 1 heb zitten.
De Telemetry box geeft nu audio weergave wat ik zeer prettig vind.. het ding "spreekt" nu.

Nu lees ik in de Manual dat de Phone jack uitgang nog niet wordt gebruikt?!?!?!
Klopt dit? of horen jullie gesproken taal?

Als die nog niet werkt dan wacht ik nog even met de aanschaf tot volgend seizoen.

t14sg

Hallo
Heb deze week de t14sg binnen gekregen.
deze had software versie 1.50
Maar nu komt het: menige dicussies over spraak update, registreer je zender bij Robbe.de en je krijgt de laatste update met spraak (2.0 versie).
Bij mij werkt hij perfect, spraak zoal in engels als duits.
Bij vragen hoe je update, f161@home.nl want in de manual zit een bug (komt ook nog een update voor) maar het lukt wel.
Succes
Gr Peter

Hallo
Heb deze week de t14sg binnen gekregen.
deze had software versie 1.50
Maar nu komt het: menige dicussies over spraak update, registreer je zender bij Robbe.de en je krijgt de laatste update met spraak (2.0 versie).
Bij mij werkt hij perfect, spraak zoal in engels als duits.
Bij vragen hoe je update, f161@home.nl want in de manual zit een bug (komt ook nog een update voor) maar het lukt wel.
Succes
Gr Peter

Kijk dat is info waar we wat mee kunnen..
Bedankt peter!

Dan gaat ik deze week nog een bestelling plaatsen.

T14SG V2.0.2 download link

Omdat de zender de sound update niet vond, heb ik tussen de software update en de sound update de zender mijn SD kaartje opnieuw laten formatteren. Eerst in de PC en toen nog een keer door de zender.

Laatst bewerkt:
Back