Futaba T14SG software V5.0 probleem

Het officieuze aanvullende antwoord is alvast:
.....
op de Robbe server is voor de T14SG een andere software versie beschikbaar dan op de USA site en ook al gedurende langere tijd (V5.1).
Op 2014-12-08 heb ik bij hobbico (futaba-rc.com, USA) een zip file met versie 5.0 gedownload , op die datum heb ik bij Robbe V4.1 als meest recent gevonden.
Op 2014-12-12 heb ik een zip file met versie 5.0.2 bij Robbe gedownload.
In beide zip file's zit inderdaad een verschillende inhoud, die van Robbe is veel groter en bevat naast de zender software ook sound files en een Duitse handleiding.
De zendersoftware in beide bestanden ziet er exact gelijk uit, gelijke bestandsnamen, gelijke metadata (datum, tijd etc.) zelfs een "binary compare" van o.a. "T14SG_AP.bin" geeft geen verschillen.

Volgens mij is zender software V5.0.2 van Robbe (van een van een week geleden) 100% gelijk aan V5.0 van Hobbico.

Getriggerd door het noemen van versie 5.1 die nu bij Robbe beschikbaar zou zijn heb ik vandaag geprobeerd deze te downloaden. Om een of andere vage reden lukt dit niet meer op robbe Modellsport., de site lijkt veranderd. Ik kan bijvoorbeeld geen andere taal dan duits selecteren, wel inloggen maar mijn geregistreerde producten niet meer zien of beheren en hierdoor ook niet meer de laatste versie software voor T14SG downloaden. Via de T14SG productpagina krijg ik als meest recente versie V4.0 aangeboden... vreemd. Ik heb zo de indruk dat robbe.com of robbe.de ergens rammelt.
 
Hallo allemaal weet hier ook iemand hoe ik mijn T14SG bij Robbe aangemeld krijg heb deze zender in september 2014 gekocht toen heb ik geprobeerd hem aantemelden maar
kreeg steeds dat het serie Nr niet klopte en er zit toch echt een robbe sticker op,maar ik
dacht laat maar ik download de software wel van de futaba side maar nu blijkt dat er toch verschil zit in deze software dacht ik ik probeer hem toch maar aan te melden maar helaas zelfde probleem.nu heb ik een mailtje gestuurd of ze mij wilden helpen maar helaas
tot nu toe geen antwoord. Wie helpt mij?

Gr Giel.

Voor het registreren heb ik eerst een account moeten aanmaken, en hierna kon ik mijn product aan het account koppelen. Voor het product registreren moest ik 2 dingen ter identificatie van het product opgeven, de Robbe productcode (b.v. F8075 of F8081) en het serienummer. Let op dat je de juiste productcode opgeeft, dit staat op de doos. Ik heb de indruk dat Robbe een controleert of dat ze het serienummer kennen en of het serienummer en productcode bij elkaar horen.

Op dit moment heb ik wat problemen met de Robbe site zie mijn laatste bericht, ik hoop dat dit snel weer over is.
 
Getriggerd door het noemen van versie 5.1 die nu bij Robbe beschikbaar zou zijn heb ik vandaag geprobeerd deze te downloaden. Om een of andere vage reden lukt dit niet meer op robbe Modellsport., de site lijkt veranderd. Ik kan bijvoorbeeld geen andere taal dan duits selecteren, wel inloggen maar mijn geregistreerde producten niet meer zien of beheren en hierdoor ook niet meer de laatste versie software voor T14SG downloaden. Via de T14SG productpagina krijg ik als meest recente versie V4.0 aangeboden... vreemd. Ik heb zo de indruk dat robbe.com of robbe.de ergens rammelt.

Ik heb deze problemen aan de webmaster van Robbe voorgelegd, zie hier de reactie:
"Dear Jan,

we have switched over to our new website robbe.de. Actually this is not a new design only – it is a completely new structure. We are working over the weekend in order to fix the download problem and other points. English language will come up soonest possible, the registered area is still not created.

Please check the web by Sunday evening again, then you should be able to download the requested stuff directly on the product page of your radio.

Best regards
robbe® Modellsport GmbH & Co. KG"

Nederlandse samenvatting: Robbe is overgeschakeld naar een compleet nieuwe website. Ze werken dit weekend door om de problemen op te lossen. De verwachting is dat zondagavond alles het weer doet.
 
Het is ze niet gelukt om dit te fiksen, dus nog steeds geen downloads.
De download is er weer , maar alleen maar te vinden na het inloggen ,
de zender zelf is moeilijk te vinden .Als je klikt op de "knop"alle Produktkategorien
en dan fernsteuersysteme, Sender , kom je hem niet in het rijtje tegen !! raar .
 
Ja klopt in de zender producten staat geen T14SG beetje beschamend van Robbe.
Maar je moet in zoeken in type de T14SG en dan zie je pas de zender en de downloads.
Tis wel een gedoe op de nieuwe site.
 
Ik ben sinds kort ook over op de Futaba 14SG. Op dit moment nog versie 4.0. Door alle gedoe weet ik het niet meer. Updaten naar 5.0 of updaten naar 4.1 of op 4.0 laten wat is zinvol? Het is trouwens wel een erg mooie zender met veel mogelijkheden. Meer mogelijkheden als dat ik ooit ga gebruiken.
 
Die website... een drama. Kan mijn nieuwe zender niet geregistreerd krijgen dus ook geen updates. Nu maar gaan mailen etc.etc. Ik heb hem toch gewoon gekocht, volgens de website bestaat deze zender niet.
 
Hier het zelfde probleem heb mijn zender gekocht met twee ontvangers R7008SB
dit was een aanbieding van Robbe zelf volgens de winkelier. Dus deze zender heeft een
ander artikel Nr dan deze die in de lijst op de Robbe side,dus mijn zender bestaat ook niet.Ik vind het eigenlijk een waardeloos systeem van Robbe ze willen wel verkopen en
als je hem dan aan wil melden gaat het niet.Ik zal hopen dat de artikel lijst nog uitgebreid
wordt en dat mijn zender daar dan in staat. Gr Giel
 
Terug naar de winkelier gaan en eisen dat je een geregistreerde zender wil hebben.
Toch nie bij verspageld gekocht.
 
registratie problemen bij Robbe

Hier het zelfde probleem heb mijn zender gekocht met twee ontvangers R7008SB
dit was een aanbieding van Robbe zelf volgens de winkelier. Dus deze zender heeft een
ander artikel Nr dan deze die in de lijst op de Robbe side,dus mijn zender bestaat ook niet.Ik vind het eigenlijk een waardeloos systeem van Robbe ze willen wel verkopen en
als je hem dan aan wil melden gaat het niet.Ik zal hopen dat de artikel lijst nog uitgebreid
wordt en dat mijn zender daar dan in staat. Gr Giel
Hallo ,
zolang er een sticker van Robbe op de zender zit is het oke,
maar zit er een sticker op van Avio & Tiger dan kun je hem niet bij Robbe Duitsland registreren en ook geen service krijgen dan zul je dus hier moeten zijn Avio & Tiger : Bienvenue .

Heb het probleem gehad met een ontvanger --die ik een software update wilde laten geven --die ik gekocht had bij Albatros , maar die hebben het keurig voor me opgelost.
Nadat ie terug kwam van Robbe Duitsland omdat er geen sticker van Robbe op zat .
 
Ook ik heb het setje met 2 ontvangers. Mooi geprijsd bij de Waalwijkse hobbyshop, zit onder de stickers van 'Robbe Germany' dus volgens mij beslist geen namaak! ik ga morgen maar mailen met de service desk van Robbe.
 
Laatst bewerkt:
Mijn zender heeft inderdaad ook robbe stickers maar het probleem zit nu bij de robbe
site ikheb mijn zender in september gekocht en wilde hem toen ook aanmelden maar
toen heb ik zelf een verkeerd artikel nr ingegeven maar toen kon ik wel een apparte
zender vinden in de lijst met de twee ontvangers maar nu ontbreekt deze in de nieuwe
lijst bij Robbe want er staad maar een T14SG in.
Gr Giel
 
De T14SG staat wel met hetzelfde artikelnummer in de lijst. Als je de zender niet kunt vinden op de site, gewoon even de zoekfunctie gebruiken.

Maar....ik kan hem ook niet registreren. Inderdaad ook een set met twee ontvangers. Wel allemaal voorzien van de Robbe stickers. Heb ook gemaild en ben benieuwd. Ga er van uit dat het netjes opgelost wordt.
:-)
 
Heb ondertussen ook mijn tweede mailtje verstuurd op mijn eerste mail heb ik ook
niets gehoord dus mijn verwachtingen zijn niet zo hoog,maar we zullen maar denken
dat dit te maken heeft met het omzetten van de nieuwe site.

Gr Giel
 
Back
Top