Futaba VS Graupner 2.4 ghz

Discussie in 'Model elektronica' gestart door jorrie, 27 dec 2014.

  1. jorrie

    jorrie

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    649
    Kon geen recent topic vinden ( 2011 / 2014 ) met een vergelijking tussen de Graupner 2.4Ghz en Futaba 2.4 Ghz zenders.

    Daar ik nog een oudere zender heb van graupner een 2.4ghz Rfs mx-16 zit ik te kijken of ik dit niet wil upgraden naar een andere nieuwere zender. Nu altijd gevlogen met Graupner zijn de futaba zenders toch ook wel erg mooi.
    Ik zou graag een geïntegreerde hoogtemeter hebben , las dat dit kan als je een extra telemetrie module koopt voor graupner IFS.

    * Wat zijn de grootste verschillen tussen Graupner 2.4 ghz en Futaba 2.4ghz?
    * Hoe zijn de ontvangers servo's in kwaliteit ten opzichte van Graupner en Futaba?
     
  2. ked

    ked

    Lid geworden:
    25 dec 2009
    Berichten:
    869
    Locatie:
    Drachten
    Ach niet echt heel belangrijk maar wil toch omdat ik het niet kan laten. Mijn persoonlijke mening geven.
    Wat betreft software en telemetrie zou ik voor een Graupner Hott zender gaan, ook voor de prijs en hoeveel mogelijkheden je daar voor krijgt
    Voor de hardware zou ik voor Futaba gaan, bezit zelf 3 Hott zenders, maar ben bepaald niet onder de indruk van de knuppels ( gimbals).
    Trouwens kijk ook eens goed welke ontvangers er bij passen en wat de prijs hiervan is, bij bepaalde Futaba zenders zou je orange ontvangers kunnen aan schaffen , als je dat zou willen.
     
  3. jorrie

    jorrie

    Lid geworden:
    2 jul 2009
    Berichten:
    649
    Thxik las het inderdaad. Was altijd vet graupner fan terug tot de mc15. Heb n eerste generatie mx16 maar het design en de hardware van de mz serie is gewoon ruk. Er dtaat een youtube filmpje online met eenopengemaakte mz en de kwaliteit is niet meer wat het was. Daarom gekozen voor een sg14 vanfutaba. Groot voordeel telemetrie out of the box. De kwaliteit lijkt zeer degelijk menus zijn wellicht wat minder duidelijk voor n ouwe graupner rot maar ach dat went wel. Nooit gedacht dat graupner zou afdoen bij me maar helaas.
     

Deel Deze Pagina