Ik geloof dat je niet goed gelezen hebt. Het idee van 6S vergeleken met 4S was een goed idee, in de werkelijkheid maak het geen moer uit, de regelaar gaat kapot bij een bepaalde hoeveelheid Watts en niet alleen Ampair.
De Schulze 200 kan niet meer dan 5S hebben, de CC 180 is veiliger op 4S vanwege het zwakke logica bordje wat met 6S vrij warm wordt en een Markus regelaas is wel........ duur en niet echt bekend. Dus 4S is het advies met een CC180.
Neem van mij uit de 5L, dan heb je tenminste niet alleen kans dat je die kist (F5F)eerste vlucht opblaast maar ook nog de kans dat de regelaar de rook er uit laat. Als jij denkt dat je de motor loop tijd beperkt kan houden tot maximaal 2.5 seconde en meer op de 2 seconde mikt?!
F5B is geen kattenpis en als jij nog nooit echt F5B competitie hebt gezien dan weet besef je niet waar je het over hebt. Een F5B van de vorige generatie kan net zo goed een Hotliner zijn zonder meer informatie. Zelfs de echte F5B bakken die met NiMh cellen vlogen zaten meer op 4 seconde motor loop tijd en accelereerde half zo hard.
Als je echt een rag en smijt bak wilt, koop dan een F5B met een grote romp en zet er een HV setup in. Jij hebt voor een F5F kist gekozen, als je die zo hard wilt laten speren als een F5B dan heb je meer dan F5B vermogen nodig en dat kan alleen met een grotere regelaar gezien deze nu op de limiet of daar reeds boven zitten in F5B. Je zit dus in een viseuze cirkel.
Betweter? Dat ben ik. Maar als je het niet erg vindt dan ga ik nu verder met andere dingen.