FVT littlebee 20a Blheli probleem?!

dag iedereen,

Ik heb al een eindje de FVT littlebees op een van m'n racertjes staan, maar nu wil ik al een eindje deze terug "programmeren" in BLhelisuite maar deze vinden de esc's niet?
ik heb al 2 manieren geprobeerd, namenlijk via cleanflight passtrough (met SP racing F3) en met individuele usb linker.

1.) Via cleanflight

Als ik op "connect" druk met de Cleanflight passtrough, zegt hij dat hij 4esc's gevonden heeft. Na aansluiten van batterij en "read setup" wordt er een foutmelding gegeven van " read setup failed".

2.) Met USB linker

ik gebruik volgende KingKong Tool: http://www.hobbyking.com/hobbyking/...unications_Adapter_USB_Com_EU_Warehouse_.html

Als ik op "connect" druk vraagt hij om de batterij aan te sluiten, als ik dit erchter doe, krijg ik een constante laadbalk die niet eindigt.

bij beide methodes zijn de juiste COM-poorten geselecteerd.

Als iemand mij zou kunnen helpen, zou ik heel dankbaar zijn, want wil vandaag nog een paar keer gaan vliegen met deze setup :)

grts Bossy

0625c5f7d06a86b652edc6348531f7df.jpg

De kingkong esc zijn anders dan fvt esc's

Misschien even andere usb progammer gebruiken?

zal eens kijken voor een andere USB tool aan te schaffen. Welke is aan te raden om de meeste, universele ESC's te flashen?

iemand die weet waarom het niet via ckeanflight met SP racing F3 bord zou gelukt zijn?

zal me een nano afschaffen. Het ziet er naar uit dat ik een eindje niet met de littlebees zal kunnen vliegen.... :frustie:

Moest iemand een oplossing weten (ook via cleanflight), laat het me aub weten want ben hopeloos aan het verlangen om met mn racerke te vliegen :oops:

Waarom zou je ze niet kunnen gebruiken dan ? Ze worden toch al geleverd met een vrij recente blheli versie ?

Via Cleanflight of betaflight zou het ook prima moeten lukken. Als je de lipo al aangesloten hebt, lukt het dan ook niet ?

het probleem is dat er al 1 esc voorzien is van de nieuwste blheli en ook op damped light is ingesteld, en de rest niet. Hierdoor vliegt hij dus nog niet perfect.

Lipo etc is inderdaad aangesloten, maar lukt niet om read setup te doen.
.
Grts Bossy

heb gisteren een dagje kunnen vliegen met de racer. was al vergeten hoe snel hij was.

Heb wel iets eigenaardigs tegengekomen:
Ik had al ongeveer 7 vluchten gevlogen toen ik een "pauze" nam. De pauze duurde ongeveer een half uur en na deze pauze was alles afgekoeld.
Tijdens de eerste vlucht na de pauze, na 3 minuten rustig vliegen, viel de racer uiit de lucht en kwamen er serieuze vonken uit...:weetnie:
het waren uiteindelijk 2 van de littlebees die in brand geschoten waren... andere 2 waren nog volledig koel (inclusief motors). Iemand die weet hoe dit allemaal kan gebeuren?

ben nu aan het zoek naar nog nieuwe littlebee en vraag mezelf af of het waard is voor naar 30a te gaan of andere esc's aan te schaffen.:hammer:

Moeilijk te zeggen. Als de motors eerst nooit heet werden dan klinkt het bijna alsof er iets sluiting heeft gemaakt. Ik had laats mijn Gep210 geflashed met de laatste Betaflight en ik zag direct dat er ook wat vreemds was...gelijk landen en alle motor's waren loei en loei heet. Verder had ik niets veranderd qua props dus toen het bordje nogmaals geflashed en toen was het probleem weg.

Back