fw190 timo starkloff

Schitterende kist geworden Serge!

En jij bouwt een hele kist in de tijd waarin ik een halve vleugel bouw.
Ik ben jaloers!

Hij heeft vanavond gevlogen.
Wes heeft het maagdenvliesje er af gevlogen.
SHIT wat gaat dat ding hard.

Laatst bewerkt:
Mooi

Gefeliciteerd Serge, met zo'n mooi kist !!
Heb je er zelf ook al mee gevlogen ? Er zit wel flink wat power op voor zo'n kleine kist, dus je kunt je flink uitleven.

Mijn Spit schiet nog niet op (het EK gooide gisterenavond roet in het eten, en met zo'n 2:1 is dat ook nog jammer).

IMG-20120612-00258.jpg

Is mooi geworden en dat `ie snel zou zijn was te verwachten met bijna 2x het aantal cc onder de kap. ;)

Wat voor een verf heb je gebruikt voor je Focke Wulf?
Bij mij lost de Motip spuitverf op m`n Hellcat namelijk enigzins op bij de uitlaat en daar zit toch nog blanke "brandstofbestendige" lak van Motip overheen... :mad: daar spuit ik dus geen kisten meer mee en zoek iets anders voor dit soort kisten (vind daar 2K lak te duur voor).

Groeten, Ramses

Laatst bewerkt:
Yep, dat doe ik ook altijd (aan `t einde van de vliegdag), met een zelfgemaakt mengseltje van amoniak, keukenontvetter en glassex. Maar helaas, de brandstof vreet toch de verf in de buurt van het uitlaatje bij m`n F6F weg.
Wat trouwens wel scheelt; jouw uitlaatje zit een stuk van de romp af. Die van mij zit aan de onderkant en steekt niet uit, ligt gelijk met de romp. Komt daardoor veel meer brandstof direct op de romp terecht...

Heb jij ook Motip gebruikt of gebruik je een ander merk en gebruik je brandstofbestendige blanke lak?

Laatst bewerkt:
Duplicolor. Dat is wat ik gebruik. Na het uitdrogen heb ik er met de föhn op 160 graden de verf na verwarmd.

Welke wel goed is is de motip hittebestendige lak.na drogen ook met de föhn verwarmen .
Ik deed dat met kleppendeksels van auto's en deze konden tegen olie en benzine.
Het motorschot behandel ik met ps101.

Thanks voor de tips! :D Dat naverwarmen van de lak kende ik nog niet en zal dat een volgende keer ook doen!

Groeten, Ramses

Back