Fx-18, menu niet hetzelfde als het menu in de manual

• Topicstarter Topicstarter Rob Schipper
  • Startdatum Startdatum
R

Rob Schipper

Guest
Het probleem dat ik met mijn, gloednieuwe, robbe fx-18 heb is dat het menu in de zender niet overeenkomt met het menu zoals deze beschreven is in de manual.
ik wil graag gebruik gaan maken van de functie: TCUT, om de motor dmv een schakelaar uit te zetten.

een aantal functies komen wel overeen maar een aantal mis ik in mijn zender zoals.
dit is erg vervelend omdat ik nu niet precies weet wat elke functie doet in mijn zender.
ik hoop dat iemand mij kan helpen :roll:

Wat mist er in de zender en is het niet gemakkelijker om deze even om te zetten in het Nederlands?

Afhankelijk van het mixtype (motorkist, zwever, heli) zijn diverse mixers actief. Voor de gasfunctie geldt bij alle mixtypes:
Eerst de regelrichting kiezen. Is volgas naar voren of naar achter? Zie hiervoor hfst. 7.1.3
Vervolgens de stationair trimming instellen: hfst. 7.1.4
Tenslotte een externe mixerschakelaar aansluiten op schakelaarpositie 5 en daarna in de Nederlandstalige tekst MUIT (of in de Engelstalige TCUT) instellen: hfst. 7.13

Rob Schipper zei:
Het is me inmiddels gelukt. dit forum kan op slot

Rob, daar maak je geen vrienden mee hoor.
Ik neem aan dat je vraagt om dit draadje op slot te doen. :wink:

mijn excuses :)

mag dit draadje op slot? het is me, dankzij een pb van corrien, gelukt.
:)

Corrien zei:
Wat mist er in de zender en is het niet gemakkelijker om deze even om te zetten in het Nederlands?

is het mogelijk om je zender om te laten bouwen naar Nederlands?
ik ken ook het probleem van wat is wat in welke handleiding en waar in de zender, ofzo :?

Groeten Halmar

ik zit ook met hetzelfde propleem, mijn FX is Duitstalig en ik heb een Nederlandstalige handleiding. komt niet altijd goed over.

Op mijn FX 18 kan ik diverse talen instellen (nederlands, duits en engels). Is dit niet standaard dan op alle FX 18's?

Ik vind trouwens engels het duidelijkst, maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.

hoi

De Nederlandse taal functie is dacht ik standaard op alle FX-18 die in 2004 gemaakt zijn .
Je herkent deze zender ( 2004 productie ) aan de blauwe letters
op het lcd scherm , ik zal vanavond effe een foto plaatsen voor
de duidelijkheid .

M.v.g

Andry Sappe´

Back