FX 18 motor uit en aanschakelen

Ik ben een beginner en vraag me af of je met de FX-18 de motor via een schakelaar kunt aan en uitzetten.
Of hoe doen jullie dat gewoon stick links omlaag houden, of kun je de heli aan en uitzetten op een of andere manier.
Zodra ik de zender aanzet dan begint hij al te draaien.

Hoi,

zoals je het nu beschrijft heb je nog de veer op de knuppel staan waarmee je gas geeft. Anders lijkt het me dat deze niet in het midden staat tijdens het aanzetten. Om te beginnen zul je die er af moeten halen (als dat nog niet gebeurd is)

Wanneer de knuppel naar beneden staat zou je in principe geen gas moeten geven.

Eventueel kun je een schakelaar inbouwen op stekker plaats 7 en dan de instellingen voor Autorotatie volgen uit de handleiding (pag 44)
Daarmee kun je het zo instellen dat de motor uit blijft.
Eventueel kun je dan ook de bladinstelling aanpassen maar als je dit nog nooit gedaan hebt is dat nu nog niet belangrijk.

Ik vlieg zelf geen elektrisch maar wel met een fx18 dus het lijkt me dat daar weinig verschil in moet zitten.

Groeten Taco

Oke de veer is eraf gehaald en ik houd nu de knuppel naar beneden
werkt perfect bedankt.
Een extra schakelaar heb ik wel een stuk of 4 en 2 van die schuifjes.
Kun je de bladinstelling ook met de zender regelen ?
Weet je toevallig welke pagina ik kan hierover niks vnden.

Die schuifjes kun je bijvoorbeeld gebruiken voor een gyro.

De instelling voor je bladen is de Pitch instelling, als je niet aan 3d doet kun je de instelling gebruiken voor NORM. Die vind je op pagina 42. Je moet wel de bladen met een pitch meter nameten, je kan ze met de zender dan meer of minder draaien.

Succes

Bedoel je Gasinstelling normaal?
Met het geven van meer of minder pitch verander je toch de paddelstand
dat zijn toch niet de rotorbladen.
Of zit ik er nu naast.

Dat zie je verkeerd.
Met pitch verander je de grote rotor bladen. Waardoor je stijgt of daalt. Pitch geven gebeurd tegelijk met gas geven.
Nick en roll zijn de paddels. (rechter knuppel)

En ik bedoel de gasinstelling normaal ja.
Wanneer je naar 3d over gaat moet je op een schakelaar de idle 1 instellen en eventueel de idle 2.

Back