Fxd heli tot boot

• Topicstarter Topicstarter larshobma
  • Startdatum Startdatum
L

larshobma

Guest
Hallo allemaal, ik had een probleempje, ik heb een FXD heli en de motor heb ik eruit gehaald en nu wil ik er een boot van maken, weten jullie misschien hoe dit moet en wat ik moet weten enzo,

thnks alvast:cool: ooh ja ik ben beginner

Hey

Om je verder te kunnen helpen moeten we weten om wat voor motertje het gaat,
wat voor soort boot je wil bouwen en hoeveel je er +- aan wil uitgeven.

Groeten

Zet de moter weer terug in de heli en monteer een plaat piepschuim onder je heli. Nu heb je je boot. Een heli moter in een boot gaat wel, maar waarom zou je voor die paar euro niet gewoon een boot motertje kopen, als je setup perfect op elkaar is afgestemd heb je het meeste rendement van je voertuigje.
Jakko

Hey

Om je verder te kunnen helpen moeten we weten om wat voor motertje het gaat,
wat voor soort boot je wil bouwen en hoeveel je er +- aan wil uitgeven.

Groeten

de motor is uit een FXD heli en heeft geen merk. Maar ik wil graag een grote boot maken maar ik weet niet hoe dit met dat motortje zit enzo. Mij maakt het niet uit hoeveel het kost. Want ik heb 2 motortjes en een proppelor van de staart

Als het bedrag niks uitmaakt dan zou je voor een bandit xl kunnen gaan. Ik heb filmpjes gezien waar ze er leuke snelheden mee halen op de SAW. (youtube)
Jakko

zelf rc boot bouwen!!!??

Hallo, ik wilde graag zelf mijn RC bootje in elkaar zetten.

Ik heb wel een oude helikopter moter met propellors. verschillende andere motortjes uit rc voertuigen en tandwielen + schroefjes. Nu was mijn vraag aan jullie: Kan ik met dit materiaal een eigen bootje bouwen? Ik heb nog wel alles van mijn Heli (FXD) maar deze ligt wel helemaal uitelkaar.

alvast bedankt gr. LarsHobma;)

Als je een motertje op afstand kan laten draaien en een servo kunt aansturen kun je en werkende boot maken.
Ik begrijp dat je vastberaden bent. Het hangt van de kracht en toerental van de motertjes af met wat voor een schroef je kunt gaan varen. Daar is weer van afhankelijk met wat voor een romp je moet gaan varen en welke maat die kan hebben.
Heb je al een werkend motertje en servo met afstandbediening? Als je de gegevens ervan post, liefst met een foto,dan kunnen we je vast wel helpen aan een schroefmaat en suggestisch voor de boot. Mischien zelfs een voorzichtige voorspelling van de haalbare snelheid... en kosten voor het vaarklaar maken..
Jakko

Hallo Lars,

Deze heli's hebben meestal 370 motoren, daar kun je wel een bootje mee vooruit krijgen.

Bij de info over FDX heli's vind ik niks over de frequentie waarop de zender/ontvanger werkt, als het 40 MHz, 27 MHz of 2,4GHz is, mag je 'm gebruiken voor een boot, is het 35MHz, dan mag dat absoluut niet.

Welke accu heb je erbij?

Groeten, Jan.

Hallo Lars,

Wij stellen gerichte vragen, omdat we anders geen bruikbaar advies kunnen geven; als jij mij dan een PB stuurt met de volgende inhoud:

larshobma zei:
ik heb een accu die ik oplaad via stopcontact (geen merk) maar ik heb gewoon een 3.5 kanaals afstandbediening, van 24MHz. zoals je weet heb ik dus 2 motortjes en een staart met propellor eraan

Hebben we daar dus geen hout aan...

Je laadt je accu op met een lader, die op zijn beurt in het stopcontact gestoken wordt, waarschijnlijk dus een langzaamlader.

Hoe ziet de accu er uit; zijn het langwerpige cellen naast elkaar (en dus NiCads of NiMH) of is het een plat pakketje (dan zou het een lipo kunnen zijn).
Welk voltage heeft de accu ? (multimeter op de + en - meten)

Van een zender met 3,5 kanaal heb ik nog nooit gehoord, en de 24MHz band komt mij ook redelijk Spaans voor...
Een paar foto's waarop het een en ander herkenbaar is zou leuk zijn.

Goed beschouwd heb je eigenlijk drie motoren; twee 'grote' 370 motoren, die de hoofdrotor aandrijven en een kleintje, die de propellor op de staart aandrijft.

Om dit voor een boot te gebruiken moet de afstandsbediening de beide 370 motoren zó kunnen aansturen, dat er ééntje langzamer gaat als je een bocht wilt sturen.

Op die manier zou je een boot met twee schroefassen kunnen maken, die dan op die manier als een tank bestuurd wordt; rechtuit is beide motoren aan, bij een bocht gaat de motor in de binnenbocht langzamer lopen (of stopt helemaal = scherpere bocht).

Groeten, Jan.

Als het een coaxiaal betreft doen deze 2 motortjes dat al, deze heeft namelijk geen staartrotor maar twee contraroterende rotors die door toerental te regelen het rudder regelen zegmaar.

Als ik mijn coax heli de gas/rudder knop helemaal naar links doe draait de ene rotor, naar rechts draait de andere en het gebied ertussen in is een mix van beide rotors.

Dit zou dus ideaal zijn voor een boot met 2 schroeven.

Yes but, no but, yes but...

De TS heeft zo'n coax 'heli' mét een staart rotor...
Voor het principe zal dat niks uitmaken (hoop ik).

Groeten, Jan.

boot

ja, wat Jan zegt is wel waar volgens mij, maar ik ben beginner dus heb ik er geen verstand van. Ik ga nu samen met mn oom een romp maken en daar maken we de motor op vast

gr Lars

Maar 2 motoren is dan toch juist makkelijk, kun je esc, receiver en motoren exact zo aangesloten houden zoals het nu zit, scheelt je een boel gevogel.

FXD Heli

Als je er toch een boot van bouwd dan wil ik wel de stabilisator stang van je kopen

Back