Hallo Lars,
Wij stellen gerichte vragen, omdat we anders geen bruikbaar advies kunnen geven; als jij mij dan een PB stuurt met de volgende inhoud:
larshobma zei:
ik heb een accu die ik oplaad via stopcontact (geen merk) maar ik heb gewoon een 3.5 kanaals afstandbediening, van 24MHz. zoals je weet heb ik dus 2 motortjes en een staart met propellor eraan
Hebben we daar dus geen hout aan...
Je laadt je accu op met een lader, die op zijn beurt in het stopcontact gestoken wordt, waarschijnlijk dus een langzaamlader.
Hoe ziet de accu er uit; zijn het langwerpige cellen naast elkaar (en dus NiCads of NiMH) of is het een plat pakketje (dan zou het een lipo kunnen zijn).
Welk voltage heeft de accu ? (multimeter op de + en - meten)
Van een zender met 3,5 kanaal heb ik nog nooit gehoord, en de 24MHz band komt mij ook redelijk Spaans voor...
Een paar foto's waarop het een en ander herkenbaar is zou leuk zijn.
Goed beschouwd heb je eigenlijk drie motoren; twee 'grote' 370 motoren, die de hoofdrotor aandrijven en een kleintje, die de propellor op de staart aandrijft.
Om dit voor een boot te gebruiken moet de afstandsbediening de beide 370 motoren zó kunnen aansturen, dat er ééntje langzamer gaat als je een bocht wilt sturen.
Op die manier zou je een boot met twee schroefassen kunnen maken, die dan op die manier als een tank bestuurd wordt; rechtuit is beide motoren aan, bij een bocht gaat de motor in de binnenbocht langzamer lopen (of stopt helemaal = scherpere bocht).
Groeten, Jan.