g3 gekocht maar snap het niet helemaal

hoi heb gisterren een 3g gekocht maar snap het niet echt
ik weet dat ik hem mechanies 100% moet zetten maar doe ik dit gewoon op de oude manier direckt op de ontvanger of moet de 3 g er al tussen zitten

heb dit nu met 3g gedaan maar lukt niet echt

heeft iemand mischien een goede uitleg voor mij

alvast bedankt

gr.john

als je mechanisch iets verandert moet je hem in DIR mode zetten, staat allemaal mooi uigelegd in je manual. Stap voor stap volgen...piece of cake.

heb hem nu in dir mode en begonnen om hem opnieuw af te stellen
even nog een vraagje heb begrepen dat je niks in je zender mag veranderren trims op 0 enz maar heb ook begrepen dat je wel sub trim mag gebruiken hoe zit het met servo reverse kan ik deze wel gebruiken????

Wel even opletten met de 3g, ga je de servowegen groter instellen (omdat je meer pitch wilt, snellere reacties etc..) altijd even de standaard setup doorlopen..

Dan vliegt hij vaak een stuk netter.

En de reden waarom men hier de handleiding niet voor je vertaald, is dat dit gewoon erg veel werk is, en het best goed staat uitgelegd in de originele handleiding.
Zelfs met een beetje engelse kennis kom je er wel uit.

Om je een beetje op weg te helpen:
De 3g heeft 2 instelmenu's.
1 voor de gyro (staart) en 1 voor het fbl deel.

De setup voor het fbl deel kom je in door het knopje op de regelunit in te drukken, en dan pas stroom op de ontvanger te zetten. Dan gaat de regelunit in dir mode, in deze modus doet hij niet, en kun je de hoeken voor pitch en cyclic instellen.

Dan gasstick naar de middenstand, pitch moet nu 0 zijn.
Druk op het knopje, de unit gaat naar de 2e modus.
Nu even de elevator (heli voorover) voluit voorover duwen.

Knopje duwen, 3e modus.
heli vastpakken, voorover bewegen. De swash moet nu tegenwerken aan de beweging. Doet ie dat niet, (hij werkt juist mee) moet je de elevator of aileron even bewegen tot het lampje van groen naar rood gaat (of andersom. Het eind moet in ieder geval zijn dat de swash tegenwerkt.

knopje, 4e modus
Zie stap 2, alleen nu de aileron naar rechts duwen

Knopje, 5e modus
Zie stap 3, maar nu voor aileron.

Knopje, alles is ingesteld.
Voor verdere details gewoon even engels leren/overtypen in google translate.

Gyro moet je echt even via de handleiding doen.
Dit instelmenu kom je in door het knopje 2 tellen vast te houden als de heli al onder spanning staat. Wel instellen, anders kan het je een servo kosten....

hmmm volgende probleem
alles ging goed
in dir mode alles afgesteld
punt 1 stick naar voren
punt 2 als ik hier heen ga slaat mijn swasch plate naar beneden terwijl ik hier toch mijn heli moet kantellen heb de aansluitingen gecontroleert swasch staat op hr3 in de zender aleen aan subtrim +servo reverse+swaschmenu gezeten
dus iemand een idee

gr.john

probleem opgelost
heb ook zo,n link kabel heb de boel hier op aangesloten toen bleek dat mijn sensor ver.2.1 had en mijn kastje versie1.0 de boel geflascht en nu werkt het goed

vandaag eerste vlugt gemaakt nou alles ging goed in hoover merk je hoe stabiel dit systeem is
alleen nog wat last met de staart deze blijft maar wiebbellen dus hier nog wat mee klooien ben al met de gyro instelingen in mijn zender bezig geweest maar dit helpt niet

Laatst bewerkt door een moderator:
vandaag eerste vlugt gemaakt nou alles ging goed in hoover merk je hoe stabiel dit systeem is
alleen nog wat last met de staart deze blijft maar wiebbellen dus hier nog wat mee klooien ben al met de gyro instelingen in mijn zender bezig geweest maar dit helpt niet

Door de rudder lock gain via de software van 70 naar 50 te zetten gaat het wiebelen van de staart weg.

hoi filmpje had ik al gevonden maar toch bedankt
dat van de rudder lock zal ik eens proberen

iedereen trouwens alvast bedankt voor de hulp

gr.john

Back