G4 gekleurde rook/groter vliegtuig

• Topicstarter Topicstarter MeX101
  • Startdatum Startdatum
M

MeX101

Guest
haha dat is me wat

Laatst bewerkt door een moderator:
Weet er iemand hoe ik meer rook en gekleurde rook kan krijgen? Ben ook benieuwd hoe ik een groter vliegtuig kan maken.

Verkeerde subforum, slechte vragen, meerdere ongerelateerde vragen tegelijk, antwoorden niet lezen ... en dat na 292 berichten.

Zo maak je een groter toestel

k35_2.jpg

misschien bedoeld hij hoe je in een flight sim gekleurde rook maakt en een groter toestel... Vraag wordt tenslotte gesteld in modelbouw software.......

Aha, excuses aan Mexx bij deze.
Ook van mijn kant.

Maar misschien kan je wat specifieker zijn welke simulator je gebruikt ?
Ik heb ook wel eens geprobeerd vliegtuigen voor sims te maken maar dat was aardig lastig...
Ik denk dat je beter gewoon kant en klare vliegtuigen kan downloaden van rcsim.de

haha dat is me wat

En ik dacht bij 'G4' aan de kunsthars (voor vleugels en rompen) G4 :)
[offtopic]
Ik dus ook:)
Ron ben je weer in zomer stemming trouwens?:D
[/offtopic]

Ik heb zelf G4 niet maar zou het niet zijn om je eigen en je "tegenstanders" uit elkaar te houden?

Het groter maken van je toestel doe je door in de menubalk (bovenin) te gaan naar: Aircraft >> Edit [toestel]

Ga in het scherm dat verschijnt naar: Options en kies voor: Display Advanced Properties (D)

Nu zie je dat je de grootte van je toestel (in percentages) kunt aanpassen. Een Full Scale toestel is meestal rond de 400%. Maar als je dat direct kiest is meestal je balanspunt niet goed meer.

Vervolgens kun je aan de linkerzijde (afhankelijk van het soort toestel je edit) ook nog eens de aandrijving kiezen. (groter vliegtuig moet zwaarder geluid hebben bijvoorbeeld ;) )

Wil je Smoke, dan dien je een Symetric Smoke Component (SMOKE) toe te voegen aan je kist. Door de juiste X/Y/Z waarden toe te passen, kun je je positie bepalen (beetje mee rommelen :) ). Hier kun je ook de kleur kiezen.
Toevoegen doe je door bijvoorbeeld links te kiezen voor: Airframe >> Wing. Klik dan met rechtmuisknop op Wing en kies: Add Symetric Smoke Component..

Zo simpel dus :)

Mocht je verder nog vragen hebben, neem dan eens een kijkje hier: Knife Edge Software of stel je vragen online in de chat als je online aan het vliegen bent tegen anderen. Ik ben het nog nooit tegen gekomen dat men niet hulp believend was..

Succes en wellicht tot ziens online ;)

En dit kun je gewoon allemaal in een runtime enviroment aanpassen? Mooi programma.

Jup :)

Je kiest gewoon eerst een leuk toestel, en daarna 'vergroot' je hem naar eigen inzicht en smaak.. Of je download een kant en klare via knifeedge.com/forums

haha dat is me wat

haha dat is me wat

Mja, en als je G4 op een widescreen monitor (24" ?) draait, dan heb je ook wel een redelijke grafische kaart nodig.

Ikzelf heb een 8800GT icm een 24" widescreen en soms heeft mijn bakkie het er nog wel moeilijk mee. (Moet wel zeggen dat ik nog niet getest heb icm XP. Ik draai nl Vista 64bits).

haha dat is me wat

Back