gaatjes in velgen?

De gaatjes die in de velgen zitten van mijn Savage. Zou ik die dicht kunnen maken?

Ik heb namelijk erg veel last gehad van zand en water, waardoor ik een zwaartepunt kreeg in mn banden, hierdoor zwabberde de wagen enorm veel.

kan ik deze dichtmaken? Of heeft dat erg veel consequenties voor het rijgedrag. Ik weet dat ze zijn om de overdruk in de band te compenseren.

Wat voor veranderingen krijg ik?

Dennis

Gebruik je inserts in je banden? Als je goede inserts gebruikt, vullen deze ongeveer het volledige volume van de band en heb je weinig tot geen last van zand en ander vuil in je banden.
Het is niet aan te raden je gaatjes dicht te maken, want dan kan de lucht er niet meer uit, met gevolg dat: of de auto erg gaat stuiteren over terrein en daardoor alleen maar beroerder gaat rijden OF je met een harde landing o.i.d. je band 'klapt' waardoor er weer een gat inzit bij de aansluiting met de velg waar hij gelijmd is. Zo komt er weer vuil in, dus ben je er niks mee opgeschoten.

Mijn advies is dus: gebruik goede inserts en je probleem zou weg moeten gaan! (Ik heb zelf een REVO met verschillende banden/velgen en allemaal met goede inserts en heb geen last van vuil in de band)

Die gaatjes heeft hpi later geintroduceerd bij de savage omdat sommige gevallen een klapband kregen bij hoge snelheden. Op zo'n moment zwelde de band zo op dat er een onderdruk onstont en wat resulteerde in een klabband. Dus het dichtmaken van die gaatjes houd wel zand en water buiten, maar kan weer een klapband tot gevolg hebben.

Wat je kunt doen is de band, waar het vuil in zit, voorzichtig met een scherp mesje zo dicht mogelijk bij de rand los snijden aan 1 kant en dan de insert eruit pulken. Dan wassen, laten drogen en de band weer vast lijmen na het terugstoppen van de insert.

Groeten, Thomas

Back