Galjoot. 80 voet. 1:88

Hallo allemaal, bij deze wil ik mij graag aanmelden op dit forum. Ik ben al een tijdje ingeschreven maar heb nog nooit iets geplaatst, dus dat wil ik gaan doen. Het forum waar ik vandaan kom is vorig jaar opgeheven en ik mis toch de commentaren en de opbouwende kritiek van mede modelbouwers. Deze commentaren geven mij misschien een ander inzicht met waar ik mee bezig ben.

Als eerste wil ik een bouw verslagje plaatsen van een Galjoot die ik net afgerond heb. Kijken of het lukt. Hoe ik foto’s upload moet ik nog uitvinden.

Welkom, en succes met de bouw. we kijken er al naar uit!!

Foto's uploaden kan door de knop UPLOAD BESTAND. Klikken en naar de map op je computer gaan waar de foto staat. Aanklikken en openen.
Klaar is kees.
Meerdere foto's tegelijk gaat ook. Als je een bericht maakt kun je ook naar MEER OPTIES gaan
Dan wordt je ruimte om je bericht te maken wat groter op je scherm. Foto uploaden blijft het zelfde.

ps er zullen meer manieren zijn maar zo doe ik het

grt Hans

16-04-10. 001..jpg

Op deze schaal hoeft zo'n scheepje niet veel te kosten. De galjoot is gemaakt van roerstokjes. Tekening gebruikt van C. Emke voor de vorm van de voor en achtesteven. Daartussen heb ik de scheerstrook uitgezet en ben begonnen met de roerstokjes te buigen en te beplanken. De zandstrook geeft aardig de richting aan waar je met het spant naar de scheerstrook en de achtersteven toe moet werken.

Als je profiel-afbeelding weergeeft wat je aan het bouwen bent belooft dat veel goeds!
We zijn benieuwd :-)

In het opgeheven Beagleforum kwam ik je ook al tegen (ik heette daar "Tartane"). Welkom.
Wat voor hout gebruik je? En wat is het materiaal van de zeilen?
Ziet er prachtig uit!
Constant

In het opgeheven Beagleforum kwam ik je ook al tegen (ik heette daar "Tartane"). Welkom.
Wat voor hout gebruik je? En wat is het materiaal van de zeilen?
Ziet er prachtig uit!
Constant

Dank je Constant, voor deze projectjes gebruik ik houten roerstaafjes en de zeilen maak ik van vloeipapier, het papier dat in de schoenendozen zit of om drankflessen bij de slijter. De zeilen hebben een dubbele laag van dit papier waartussen koperdraad (0,35 mm2 ) gelijmd is. De kleur is van Revell color, matt 88. Op deze manier kun je de zeilen of vlaggen allerlei vormen geven.

Dat is ook wel slim. En wat heb je genomen voor het frame?

Omdat het heel dun glas is en ik niet op de millimeter kan snijden heb ik aan de binnenkant een latje, 3 x 3 mm, gelijmd met bisonkit. Op deze manier kreeg ik wat meer body in het geheel. Aan de buitenkant afgewerkt met Mahonie 1 x 5 mm. stevig genoeg.

Leuk die ideetjes. Glas van fotolijsten van de Action. Die kosten daar inderdaad geen drol en als je naar de Hubo gaat weet je het wel.
Ik heb vroeger zeeaquarium filters gebouwd. Altijd met afvalglas. In die tijd kwam dubbel glas in de huizen en kreeg je vensterglas met de bosjes aangeboden. Maar nu is glas kopen duur.
Ook je techniek van zeilen maken. Ziet er realistisch uit. Welke lijm gebruik je? En de koperdraad uit luidsprekerkabel?

Back