Gamebird mode 2

Hallo,

Ik ben van plan om me een gamebird aan te schaffen zodat ik eindelijk eens deftig op een simulator kan spelen.
Voor de moment 'stuur' ik met mijn toetsenbord en dat voelt al niet erg realistisch aan.
Daarom dus, aankoop van een gamebird.

Nu heb ik ook interesse in het helivliegen en heb ik al verschillende keren gelezen dat mode 2 wordt aangeraden voor helivliegers.

Een gamebird staat natuurlijk in mode 1, dus de rechter stick schiet niet automatisch terug naar zijn neutrale stand.

Is het mogelijk om dit op de een of de andere manier te veranderen???

Dus zodanig dat de 'losse' stick links zit ?

Alvast bedankt,
Jonas

jonas je kunt gewoon de gas ratel van de rechter stick op de linker stick zeten bij een game bird zo als bij de meeste zenders maar voor het gemak met het calibreren is het mischien ook handig om twee draatjes om te solederen dit zijn de twee draatjes die op de assen ziten voor hoogte en gas.
en het verplaatsen van de veer op de rechter stick is het wel makelijk als je de stick ff helemaar los haalt van de houder anders ben je uren bezig met prutsen zonder sucses

maar het gaat dus wel degelijk om die ratel te veranderen . *oef*

Ik zou graag mode 2 houden, en dan is het handig als de ratel aan de linker kant staat he.

bedankt voor het antwoord.

ja ik had ook tot begin deze week mijn ratel en gas links.
ik heb het ff weer om gebouwt omdat ik een club lid wou helpen die alleen vastvleugel vliegt en die vliegt dat modus 1
ik ben er na dat ik de vorige keer bijzonder veel wijzer over ben geworden (duurde toen 4 uur)bij het ombouwen naar modus 2 nu maar een uur met andere dingen die er tussen kwamen

high flyer: je spreekt over cilibreren, bedoel je daarmee :

- als ik de ratel verander van kant dat ik die gamebird opnieuw moet kalibreren (dus waar staat het midden van de stick )

- of voor het gemak bij het calibreren in de simulator zelf, dus welk kanaal stelt welke stickbeweging voor

Groetjes

Mode 2 wordt volgens mij niet alleen bij heli veel gebruikt, maar ook bij vliegen, bij ons op de club bijvoorbeeld vliegt (denk ik) zo'n 80 % van de vliegtuigpiloten mode 2 gebruiken. Dus het zou eigenlijk gek zijn als de gamebird niet omgeschakeld kon worden

kalibreren bedoelde ik ook aleen dan kompleet engels getiept
en dus gewoon het calibreren in de pc zelf calibreren doe je met een joy stick altijd op de pc en voor de sim
(en je mag mijn voornaam wel gebruiken hoor
jonas

ok marco :lol:

Ik begrijp dan niet goed waarom je de draadjes zou hersolderen.
Dat maakt het volgens mij alleen nog maar moeilijker.

Als ik moet kiezen in mijn sim welke stickbeweging de gas is kies ik dan gewoon voor de linkse stick. Zonder dat er solderingen gewisseld moeten worden.

Ik zou (als ik hem heb) gewoon die ratel willen veranderen.

Heeft die al iemand geprobeerd ?
Is het moeilijk ? Tips ?

Alvast bedankt.

Hoi Jonas

Nog steeds niet bijgekomen van je heli avontuur :wink:,
Ik heb alleen maar de ratel met bijbehorende veer omgezet en vlieg ook in mode 2. Nadeel is dat je in je sim moet vertellen wel kanaal je waarvoor gebruikt en het dus ff puzzelen is, maar dat is een keer instellen en dan is dat goed.

succes

gr Remco

dit is inderdaad een voortvloeisel uit HET avontuur :D

Eigelijk is het allemaal jouw schuld :lol:

Toch bedankt voor de toelichting, ik ben blij dat het mogelijk is.

Landingstel, rook, remklappen,en zo voort, de meeste sims geven aan of je ze gebruiken kunt . Even een beetje zoeken..........

oei oei oei

Problemen alom :?

Nu blijkt dat ik me vergis tussen gamebird en game commander.
Weet iemand of dit hetzelfde is, gewoon andere naam ?

En hoe je dat ding dan naar mode 2 krijgt.

Hetzelfde
mode moet je in de sim aktualiseren en gewoon het klemmetje omzetten, gas rechts- ratel rechts, je moet ook bij software spelbesturing kijken hoe de zaak zit, even er voor gaan zitten dus, je komt er wel uit, tís mij ook gelukt......... :P

Back