gamebird naar usb

Ik ben al een tijd in het bezit van een gamebird (siemens) en ik gebruik hem in combinatie met FMS. Nu heb ik hem altijd gebruikt op mijn pc via de gamepoort, maar ik heb ook een super snelle laptop en nu wil ik de gamebird daar dus op gaan gebruiken, er zit helaas geen gamepoort op dus is usb alleen een optie. Weet iemand of er ergens een schema is te krijgen om zelf een kabeltje te maken? Of is er misschien een andere "goedkope" oplossing?
Bvd en met vriendelijke groet
fred

Sitecom heeft een "USB to Gameport adapter" kost (bij mij :-) ) € 16,50 incl BTW ..... ik gebruik hem al jaren op mijn Gamebird op diverse PC's en Notebooks

Ik heb er zaterdag een bij de Mediamarkt gehaald om ook mijn oude Gamebird controller met gamepoort te laten werken op mijn nieuwe PC.

Was €14,95 en werkt perfect. Plug and play ;)

Dat is dat ding van SITECOM idd. "USB to gameport"

Hoi,

Is het ook mogelijk om zelf zo'n verloop stekker te maken?
Weet iemand daar toevallig een schema van?

Oke 14 euro is niet enorm duur of zo maar ik vind het gewoon leuk om zelf dingen te maken.

Marten

@Marten,

zelfmaken kan (als je de juiste apparatuur hebt), maar kostprijs van alleen het materiaal red je niet voor € 15,--

Je moet via een microprocessortje (b.v. een PIC) de analoge waardes vertalen naar digitale, hiervoor zal je een stukje software moeten schijven voor de gebruikte microprocessor, en dat dan via een USB interface-chipje naar je PC voeren ....

voor PPM -> USB is ooit een chipje gemaakt door een firma in Berlijn (moet nog ergens op het forum staan).
maar voor 2 x Joystick analoog -> USB is niets panklaar te koop ...

De basis heeft ooit in Elektuur gestaan ...

Hoi,

@Dirk
Bedankt voor het snelle antwoord.

Ik had nog een stekker liggen die ik van een verleng kabel heb gehaald voor aan een gamepoort. Die zou ik dan kunnen gebruiken.
De andere helft v/d verleng kabel ga ik gebruiken om aan mijn gamebird te solderen ivm extra knoppen.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=20791

Over de usb joystick converter:
Omdat het duurder gaat worden als in de winkel en verder veel moeilijker is dan ik dacht ga ik hier maar niet aan beginnen.

Marten

Back