Gare servo ?!?

• Topicstarter Topicstarter FranDaMan
  • Startdatum Startdatum
F

FranDaMan

Guest
OP mijn HBK2 heb ik wat problemen met de staart.
Sinds kort draait de staart plots wat naar rechts toe. Gewoon spontaan, dus niet met extra gas.Als ik wil compenseren gaat dat moelijk, dus nog maar wat extra input. Dan ineens reageert hij met een felle slinger naar links.
De belt staat redelijk strak en slipt niet. De servo stang hangt geheel vrij en beweegt ook goed.
Als ik de boel initialiseer zoemt de servo af en toe. Het is heel licht, maar wel duidelijk hoorbaar, terwijl de servo gewoon in z'n middelste rust stand staat.

Enig idee wat hier aan de hand is ?
Is mijn servo een beetje gaar aan het worden ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Het tegenduwen had ik al geprobeerd. Hij slipt niet, dus er zijn geen tandwielen kapot.
Hij heeft wel een paar tikken gehad vorige week, dus mogelijk is het toch echt de servo.
Misschien maar eens een betere servo monteren.
De towerpro SG90 komen nogal goed uit de testen hoor ik.

towerpro's zijn idd erg goede servo's.

zou je niet beter de SG50 op de staart kunnen doen? die is namelijk wat sneller, en even duur. (wel iets minder kracht, maar dat moet niet erg zijn... ik denk niet dat hij super veel moet trekken)

Hebvanochtend een SG90 gekocht.
Mooie snelle servo vergeleken met de standaard Esky pruttel.

Gelijk een mooie 5,5mm dopsleutel erbij gedaan, feathering shaft vervangen.

Nu maar weer eens tweaken om de boel helemaal opti te maken

Als je trouwens een alu rotor stukkie hebt, dan kan het ook nog zijn dat de ballink-alu-pinding erop wat rot is, die van mij kon flink heen en weer, waardoor je schokkerige reactie kreeg ofwel helemaal geen reactie.

Plastic uberalles maar :) (behalve voor de gearbox, die's alu).

Alles op mijn HBk2 is standaard. Geen bling bling op de mijne.
Alleen electronica kan van mij een upgrade krijgen. Verder niets

Back