Da's heel simpel, dat staat gewoon in de manual. daar staat welke van de twee (throttle reverse of throttle normal) voor getrokken gas of geduwd gas bedoeld is.
Die functie MOET bij een heli goed staan, niet alleen voor de battery failsafe, maar ook vanwege je throttle trim: in heli menu hoort de trim van het gas alleen bij stationair te werken, bij volgas hoort de trim niks te doen: zo niet, dan loop je het risico dat als je motor vandaag wat rottig stationair loopt en je dus de gastrim wat verder moet openen, bij vol gas de servo tegen de eindaanslag van de gasklep staat te brommen. M.a.w, dan zou je hele throttle curve verschuiven met de trim mee. En da's niet de bedoeling.
Dat kun je dus simpel controleren, door te kijken in welke stickpositie de gastrim werkt, en welke niet. Werkt hij aan beide kanten, dan moet je even in je basisinstellingen kijken bij "throttle trim" o.i.d. want dan staat daar iets fout.
Wil je een lage voedingsspanning simuleren, hoef je alleen maar OF even een 3 cellen pakketje te fabriceren, (of een 10 Ohm weerstand tussen 4 cel NiMH accu en ontvanger te zetten, geeft een spanningsval van 1 V bij 100 mA) en de servo's even belasten en dan gaat hij al