gas turbine

Status
Niet open voor verdere reacties.
Jammer dat je geen reactie geeft Lisand....
Men blijft je hier afbranden omdat er helaas nog steeds geen filmpje is van een werkende gasturbine volgens jou ontwerp.

ik ben in ieder geval nog steeds benieuwd naar de vorderingen.
edit:
ff naar je youtube gekeken:
voorproef turbine module - YouTube
Hij loopt.....
sorry voor de onduidelijkheid niewe computer.over dat afbranden,dat gescheldt is eingelijk wat stoort .

Kun je eens uitleggen hoe de turbine werkt in het filmpje ?
Ik zie een gasfles, blauwe vlammen met af en toe gele vlammen...
Maar ook nog een slang vanaf de turbine die naar binnen in de garage loopt ?
Is die van een compressor, of voor start lucht ?

wat je zo wie zo even moet doen, is kijken op google naar ''pre mix gas turbines'' dat scheelt , slangetje doet allebij starten en brandstof druk leveren. hij start zich zelf op dit moment ,omdat de nozzle onsluiting 0,8 mm is. moet naar 0,6 dan start hij nog zelf, maar dan blijft hij lanzamer draaien zonder branstof,als hij eenmaal draait dan branstof open, onsteken en dat spoel hij van zelf op. dat is een manier. volgende is gewoon convensioneel,dat wil zeggen ,lucht en branstof te gelijk open,altans eerst opspoelen met starter dan open en dan ontsteken uiteraard.

Hoeveel kg stuwdruk heb je ?

En wat is het gewicht van het gehele pakket , dus alles wat je nodig hebt om hem in een vliegtuig te monteren ?

En kun je je gas regelen, of moet je zoals met een pulsejet volgas vliegen tot je tank leeg is... ?

motor gewicht =150 gram . layout is als elke motor,het verschil zit in de pomp.je hebt er een nodig die zowel vloeistof en lucht pompt ,twee assige motor kom je in de pratijk dan op uit .dat is als je convensioneel wilt vliegen. en je kan gewoon gas geven, zoals uit gelegd bij'' jhon33'' zijn vraag, de gele vlammen zijn door zuurstof tekort .hij is nu een op een,en wordt in principe niet beladen''kan veel meer lucht in voor compressie'' ,ruimte voor tunning volop.en kwa stuwdruk', compressor staat op 6bar denk ik.nogmaals tunning is hier het tover woord.hoeveel stuw druk .ik ga uit van by pass

Dus als ik het goed begrijp, moet die motor van 150 gram straks voldoende vermogen genereren om een brandstofpomp en een luchtpomp aan te drijven. Die laatste moet dan in ieder geval meer opbrengst hebben dan jouw compressor, want je hebt nu al een gebrek aan lucht. (en het liefst nog ietsje meer, want je wilt ook nog wat nuttig vermogen overhouden)

jij staat op mijn negeer lijst.in principe ben jij hier niet welkom.mijn project mijn regels.of nor maal reageren of helemaal niet.ik begrijp aan de ene kant wat je vraagt, maar aan de andere kant zit ik vol ongeloof.na alles wat ik schrijf en dan dit,wat mij betreft stopt het vandaag.er zijn hier mensen die oprecht interesse hebben in deze informatie ,voor hun is dit ook bedoeld bij voorbaat dank. p.s ik werk hier hardt aan .I AM NOT:D

Voor zover ik weet ben ik vrij om te reageren waar ik wil. Dat jij mijn berichten niet wilt lezen en me daarom op je negeerlijst heb gezet; prima (wel een beetje vreemd dat je dan alsnog mijn berichten gaat lezen, maar goed.)
Ik begrijp uit je antwoord dat je geen antwoord kunt geven op mijn vraag. Ook goed, maakt je echter niet veel geloofwaardiger...

Heel goed, vooral het probleem negeren, dan gaat het hopelijk vanzelf wel weg. Vooral niet trachten om gebaseerd op onderbouwing van argumenten de discussie aan te gaan.
Jij kiest ervoor om je "project" op een openbaar forum ten toon te spreiden, maar als er kritische vragen worden gesteld stop je je vingers in je oren en ga je heel hard "Lalalalalalala" zitten roepen. Vind je het gek dat mensen je dan niet serieus nemen?

Nou, dan hap ik wel.

Het ziet eruit alsof je gassen, brandstof en lucht als zuurstofdrager, onder druk in de motor perst. Wat ik me dan afvraag:
- Wat voor toevoerdruk;
- Wat is het verschil in opgewekte stuwdruk tussen de motor in werking, dus met het mengsel ontstoken, en met alleen toegeleverde druk van de gassen. Dus heeft de motor toegevoegde waarde, gebeurt er iets daar binnenin?

Mijn vragen zijn deels gebaseerd op scepsis, dat zeg ik eerlijk, maar ook ik heb wel eens een toestel bedacht dat op dit forum is afgefakkeld (figuurlijk), maar dat wel gevlogen heeft. Wellicht dat wat meer uitleg en gegevens, bijvoorbeeld de antwoorden op mijn vragen, de scepsis wat kan wegnemen.

Hugo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back