gaskurve t-rex 450

Wat voor gaskurve hebben jullie bij de t-rex 450
Ik heb hem nu op 25 % stick op vol staan en dat tot volgas. hiervoor had ik meer een curve maar vanuit hover kwam hij met te weinig toeren naar beneden

Ik heb hier eigenlijk geen ervaring mee .
Wel methanol heli

gascurve in normal heb ik 0-35-70-80-90

in idle 1 95-90-85-90-95 en idle 2 flat 100

Is een copterx 450 pro met 3550 Kv motor

Meestal bij een nieuw gebouwde heli gebruik ik een standaard gas en pitch curve.
En daarvanuit ga ik hem zeg maar afstellen.

Ik ga er van uit dat je een 5 punts curve kunt instellen:
(puntjes betekenen linear door naar volgend punt)

Throttle

1. 0%
2. 50%
3. ..
4. ..
5. 100%

Pitch (bij -10/+10) graden

1. 45%
2. ..
3. 72.5%
4. ..
5. 100%

met wat voor een regelaar vlieg je ??

als je er een heb met govornor modus zou ik dat eens aan zetten ik vind dat fijn vliegen.
geen gezeur met curve's instellen en met een teruglopende accu spanning/last wisseling minder toeren dit regeld hij dan zelf bij.

met de standaart regelaar van align en motor die bij de v2 zit
ik heb hem tam afgesteld met -4 en +9 pitch
ik wil er gewoon lekker rustig mee vliegen
Zender is MX22

Ik heb mijn throttle curve in normal mode altijd op iets als 0-80-80-80-80 staan.
De exacte waarde is natuurlijk afhankelijk van motor/tandwiel etc.
Hierdoor vlieg je altijd op pitch en niet op variabel toerental.
Bevalt mij prima..

Groeten, Wilbert.

als je in governer een vlakke curve van 100% zet, dan heeft de ESC geen ruimte meer om in toeren OP te regelen.. zit al aan zijn max.

Maar ik denk dat wilbert gewoon een vlakke curve heeft zonder governer? toch?

Meestal eindig ik ergens tussen de 80 & 95%.
Ik heb graag nog net even iets over in vermogen en toeren op 2300 vind ik voldoende.
Na het vliegen motor en regelaar koel.
Al je onder de 100% blijft kun je eventueel als de motor in zakt bij veel pitch daar het vermogen nog wat opschroeven zodat de toeren gelijk blijven.

Groeten, Wilbert.

ok ,
bij mn vario's methanol had ik gaskurve wel oplopend dan ook op idle up al meer toeren bij hover.
Bij elektro moet je dus gewoon al meer toeren hebben van af begin en eigenlijk al een idle up instellen van af 25 % knuppelstand.
als ik het zo lees dan heb ik gewoon te weinig toeren gehad.

Niets moet:) een lineaire gascurve kan ook.
Maar ik vind het veel prettige vliegen met constant toerental.
De heli vliegt dan alleen op pitch variatie.....net als in idle up.

Groeten, Wilbert.

Todat je gaat flippen en inverted gaat hangen... dan wil je wel eenidle up gebruiken....
Beetje rot als je vol negatief geeft om terug te flippen en je motor gaat uit ^--^

Als je met een lineaire pitch curve en een bijna vlakke throttle curve vliegt...
Dan kan je net zo goed in idle-up gaan vliegen volgens mij.
Het enige verschil is dan dat je of terug moet schakelen naar normal mode of gebruik moet maken van de throttle-hold schakelaar tijdens of na het landen.
Dat laatste kan ik echt iedereen aanraden om zowiezo als gewoonte te houden voor je vliegt en zodra je land, altijd throttle hold erop.
Het op tijd (lees snel) kunnen vinden van je throttle hold, kan je ook enorm veel schade/geld schelen in crashes of bijna crashes.

En zorg dat je de throttle hold meer autoriteit geeft dan de idle up! bij sommige zenders is dit in te stellen, wil zeggen, throttle hold erop, dna haal je per ongeluk de idle switch over, gaat die evengoed draaien..

Ik vlieg hier op een SE v2:
Th N 0-40-85-85-90
Th 1 95-92.5-90-92.5-95
Pi N 40-45-50-72.5-95
pi 1 0-22-50-78-100

Th 2 0-25-50-75-100
Pi 2 0-25-50-75-100

Waarom de idle 1 pitch zo raar? dat geeft iets meer ''expo'' feel(doet het ook) en dan hovert het net dat stukkie beter in idle up..

idle 2: gebruiken om je regelaar in te stellen, daarna op INH(ibited) zetten.

Back