gasschuif dicht motor blijft lopen

hallo
ik heb een probleempje met mijn r&b Motor
hij loopt stationair goed
maar wanneer ik de gasschuif open gooi en dan weer dicht gooi dan blijft de motor gewoon vol gas geven
maar rem ik hem af dan daalt hij wel in de toeren
en gaat hij weer goed stationair lopen

waar ligt dit aan?

heb al van alles geprobeert (meer brandstof ,minder brandstof enz enz)
ik kom er niet uit
groet
stefan

ik bedoel echt vol gas geven (of half vol maakt niet uit) als ik de gashendel loslaat rijd de auto met dezelfde snelheid door terwijl alles normaal dicht gaat

ja.... waar zou dat aan kunnen liggen..

aangezien je alles hebt verteld wat je hebt gedaan dat zou ik ook dien.

ga anders naar de modelbouwzaak

duwt de servo de gas schuif wel goed dicht? als je in de inlaat kijkt er moet wel een klein gaatje overblijven anders valt hij uit

ik heb namenlijk ook last van dat de gasschuif niet dicht wordt geduwt maar dat ligt aan de afstelling er van omdat ik geen EPA voor het gas heb en heb dat opgelost met een elastiekje
ik kan bij mij dit wel weer goed zetten maar dan kan m'n servo doorbranden om dat deze te veel uitslag geeft

werkt de servo niet goed meer? Anders een veer erop bevestigen zodat wanneer je de gas loslaat de gasschuif ook dicht gaat ;)

Ergens valse lucht!

Kijk of de carb. goed aansluit op het huis (let op O-ring)

kijk of de achterdeksel goed is.

bedankt
fuzzy ik ga vanavond ff kijken
rijden kan ik niet meer heb vanmiddag een tandwiel versleten
en hoe dat kan ?
zou de motor te krachtig zijn

motor te krachtig lijkt me sterk. Ik denk eerder dat je de afstand tussen klokhuis en tandwiel te groot hebt. Of de motor zit niet goed recht op het chassis....

maar het lijkt me sterk, dat je daar geen filmpje van hebt gemaakt ;)

Als ik het zo hoor, ligt het denk ik aan de trimm afstellingen. Die staat te ver/hoog. Dat is denk ik de reden dat ie volgas door blijft lopen, probeer die eens wat lager te zetten...

heb het vanavond bekeken en de achterdeksel is goed
en de carb sluit goed aan
als hij ergens valse lucht vandaan haalt dan kan ik hem toch ook niet laten stoppen door mijn vinger op de luchtfilter te houden?

als ik dat doe gaat hij meteen uit ook als ik gas geef

en de trim afstellingen staan allemaal goed

en wat de tandwielen betreft eerst ff nieuwe kopen dan beter kijken of de motor recht zit
zijn er ook ergens betere tandwielen te krijgen voor de hpi rs4?

en pint nee geen filmpje dit keer
heb nog wel filmpje van de heli zal je de link wel keer sturen

Hoe staan je naalden?
De LSN en HSN kan/moet vanaf flush net iets ingedraaid zijn, zijn ze heel ver ingedraait moet je toch eens flink gaan schroeven.

Verders moet je er heel zeker van zijn dat de schuif goed terug valt, je kunt eventueel nog een extra veer of elastiek op je schuif zetten die hem nog wat sterker terug trekt.

als je de tandwielen gewoon goed uitlijnt en niet te ver van elkaar en ook niet te dicht bij dan slijten ze veel langzamer

Je kan dat checken door bv een strookje papier er door heen proberen te draaien. Dat moet nog lukken zonder dat het helemaal scheurt. Staat dat niet in je manual btw? Je kan ook natuurlijk zelf bv je clutch vasthouden en je spur bewegen om te zien of er dat kleine beetje speling is.

Back