Gasser van Ken Willard

Ton van Munsteren

Forum veteraan
PH-SAM
Heb in een andere post soort van belooft de Gasser van Ken Willard in Cad te zetten.

De bedoeling is dan een kitje ervan te maken en deze aan Stunthenk te schenken, als hij leuke Diesels voor mij weet te scoren op de Old Warden meeting.

Dus Henk gaat voor mij shoppen en ik heb alvast een beginnetje gemaakt aan de Gasser in Cad te zetten.

Moet wel bekennen dat de Gasser op de plaatjes leuke en flintsender overkomt dan op tekening.

Hoe ziet de Gasser er dan uit;

Gasser tek.jpg

Gasser 1.jpg

Gasser 2.jpg

Gasser 3.jpg

Gasser 4.jpg

Grappig kissie toch en zal lekker scheuren met een dieseltje in de neus

Ton

Het is een kwestie van veel doen eigenlijk een tweede hobby.
Maar dat is met elk programma, AutoCad vind ik veel te moeilijk door alle mogelijkheden en een andere manier van werken.
Ben ooit begonnen met Cad R14 dat ook prima ging, maar voor sommige modellen is 3d noodzakelijk.
Toen de stap gemaakt naar Rhino en alles in 3d gaan doen en dat valt best mee, je moet het leuk vinden.
Het is niet iets dat je even gaat doen als je een frees hebt je moet er heel veel tijd in steken.
Er zijn verder nog heel wat freeware programma's die prima werken voor een eenvoudig cad model.

Ja inderdaad. Op het moment daar geen tind voor. Dus via via wat dingen laten tekenen om toch de lasersnijder te voeren. Die heeft toch wel honger soms.

Oja na de 90 dagen kun je nog wel oefenen maar niets opslaan en dat is wel lastig maar het proberen waard.
Dacht dat je maar iets van 30 keer kunt opslaan en daar ben je snel aan.

Ja dat hoor ik vaak en krijg soms ook de vraag of ik even een file wil sturen, omdat men een frees of laser heeft en niet kan tekenen.

Hoe ziet de Gasser er dan uit?
gasser-tek-jpg.334187

Doet me denken aan het RC trainertje dat @F2B Erik had gemaakt nadat ik hem een ruwe schets met de naar mijn idee te gebruiken oppervlakken en momenten had gegeven.
Dat ding vloog zelfs beter dan het gebruikelijk kit materiaal dat in de jaren '80 op veel clubs in gebruik was voor instructie. Zat volgens mij een K&B 19 op.

Laatst bewerkt:
Ja dat hoor ik vaak en krijg soms ook de vraag of ik even een file wil sturen, omdat men een frees of laser heeft en niet kan tekenen.
Ja dat is natuurlijk nooit de bedoeling. Althans das mijn mening. Gelukkig wil een goeie vriend dit altijd wel voor me doen.

Jij doet toch nog studeren, als het goed is krijg je dan het programma een stuk gunstiger in prijs
Nou je t zegt. Ik zal er eens naar kijken.

Oei Bruno toen toch niet stiekem overgenomen van Aeromodeller.
Gasser
by Ken Willard
from Aeromodeller
November 1959
40in span
Zou je inderdaad haast gaan geloven...
Maar nee, dat was toen het simpele resultaat van jaaaren kistjes voorbij zien komen en langzaamaan de voor goede en slechte vliegeigenschappen verantwoordelijke ontwerpvoorwaarden onderkennen.
Daarbij ook gebruik makend van wat we bij onze F2B ontwerpen (waarvan je ook wilt dat ze strak vliegen EN wendbaar zijn) hadden geleerd.
Al moet ik eerlijk toegeven dat ik me daar sindsdien al weer bijna even lang niet meer mee heb beziggehouden waardoor ik er nu nog eens goed over zou moeten nadenken wat ik daar toen had opgekrabbeld....:D
Wat ik wel nog weet was de relatief langere 'pook' (stabilohefboom).

@stunthenk
Zoals belooft voor het kopen van de dieseltje, heb ik wat onderdelen uit de tek van de Gasser gehaald, om het bouwen van dit model wat sneller en gemakkelijker te maken.
Als je het leuk vind worden de delen rechts in de kaders gefreesd door RBC en laat ik die direct bij jou afleveren.

Gasser parts.jpg

Back