Gaui 200 EX V2

ja doe maar.
En controleer de heli goed : balanceren van hoofd-bladen, die Gaui CF's van mij waren verschrikkelijk uit balans. Ik moest 1 blad met 2 lange stroken tape op hetzelfde gewicht brengen.
Breng ook flink wat expo aan, als je de lange flybar hebt gemonteerd, hij is heel erg giftig !

Bas

ha ha, ja de pirorate is naar 1 kant iets teveel van het goed, die moet ik even aanpassen.
Ik zou dit dingetje eigenlijk wel naar fbl om willen bouwen om zo stabiliteit te winnen zonder wendbaarheid in te leveren, maar dan wordt het toch weer duurder dan de bedoeling was ....
Je moet nu heel 'snelle vingers' hebben !

Bas

:bye:Om nog eens terug te keren naar de gain en expo met welke zender is dit? Naar ik gehoord heb kan dat van merk tot merk verschillen.
Ikzelf heb een futaba fx6 en vlieg met 30% expo , wordt 40% niet wat veel?

gain instelling, ja dat kan best, dat komt omdat de maximale pulsbreedte per zendermerk kan verschillen . Dit is een graupner mx-24s.

Vlieg jij met de korte of de lange flybar. Ik dus me de lange en dan kan 40% geen kwaad denk ik. Nou ja, de tijd zal het leren.

Bas

flybar is ong. 21 cm paddles inbegrepen. Gaat het wat rustiger met een langere? Er zitten wel gewichtjes op de mijne.

geen gewichtjes op flybar en/of langere flybar = groter koppel = heftigere reactie. Mijn flybar heb ik net even opgemeten en is 195mm, heb er geen gewichtjes op zitten.
Heb jij nog de Gaui 200 v1 ?

Bas

Enfin, vandaag even indoor gevlogen en 6 packjes leeg gevlogen. Ging lekker, maar ik moet erg wennen aan het kleine formaat en tjee, wat gaat hij snel en is dat zenuwachtig. Misschien had ik toch even de korte flybar en/of de gewichtjes erop moeten zetten. Op zich is het wel te doen, maar je moet zeer opletten.
Headspeed moet je niet te laag kiezen want dan gaat hij dweilen, waggelen/pendelen, heel vreemd.
Te hoog is ook weer niet zo lekker want dan is hij nog zenuwachtiger.

De staart staat op zich wel goed maar breekt soms nog wel uit bij heftige pitch-uitslagen. De gain kan niet veel verder omhoog dus ik moet eens even kijken.

De 800mAh lipo's houden het prima, zijn alleen erg snel leeg, 5 minuten is de max en dan moet ik 650 a 700mAh bij laden.
Met 1000mAh is er toch net iets meer marge. Eens kijken of ik goede vervangers kan vinden die niet teveel gewicht toevoegen.

Verder vliegt de Gaui goed, tijdens hoover is hij heel stabiel.

Bas

Back