Gaui probleem stuurrichtingen

Ik heb alleen gekeken of de swash alle kanten op draaide.. En dat deed ie.. Nogmaals ik ga door het stof. Schaam me diep en zal het nooit meer doen..

Tís al opgelost. Het was een klapperhanden probleem in de late uurtjes.. De KDS zender bedien je door op 2 knoppen gelijk te drukken om in menu te komen. Tevens om van model te veranderen. Dat gaat soms mis. Daarbij is hoogstwaarschijnlijk dat kanaal veranderd. Want kanaal 1 zit gelijk bovenin het menu.. Vind wat dat betreft de KDS zender een hoogst onhandige zender qua ergonomie. Maar uiteindelijk ben ik natuurlijk gewoon de sukkel dat ik daar niet beter op heb gelet. Daarom mogen jullie me nu de rest van de dag in de maling nemen en uitlachen ;)

Voorbeeld. Om naar gyro te gaan moet je ik meen uit m'n hoofd 6 keer 2 knopjes exact gelijkertijd indrukken.. Is gepruts.. Waarom geen mooi touchscreen zoals op de iphone :p

Investeer in een echte zendert,.. :D De DX 6,7,8I

Of van mijn part een Turnigy 9X met een handvol ontvangers van 7,- euro per stuk. Ty 9X is nu 37,- euro. :eek:

Ik ga je niet uitlachen hoor,. :D Je wil niet weten hoe vaak ik sta te blunderen. :oops: Ik ben mischien wel nog een tikje eigenwijzer dan jij.

De KDS is een prima zender maar onhandig in de bediening. Er is een zender onderweg overigens. Als die beter bevalt faseer ik de KDS uit.. Maar nu raken we offtopic ;)

Welke zender hebt je besteld als vervanger voor de KSD?

Verder ben je vast niet de enige die eens zo'n fout maakt, dat toegeven is een tweede. Met de controle kijken of de stuurvlakken van een vliegtuig of swashplate van de heli bewegen maar de richting niet goed controleren komt me bekend voor ;) Als het verder goed gaat wordt je daar weer wijzer van :)

Zoals sommigen weten heb ik een zwak voor Walkera. Er is een Genius CP onderweg met Devo 7 zender. Ligt sinds vandaag bij de douane. De zender heeft meer mogelijkheden dan de KDS. Zo zit er bijvoorbeeld expo op. Omdat ik verwacht in de toekomst nog wel vaker een Walkera helicoptertje te kopen (ik heb er al eentje namelijk) overweeg ik m'n andere heli's van een walkera rx te voorzien. Mits uiteraard de Devo voldoet. De reacties op de zender zijn veelbelovend maar wil hem eerst voelen en mee vliegen..

Spreek je je daar even goed tegen:wink: Potmeters die niet goed zijn, Software die niet deugt en zomaar kuren gaat vertonen.. nah, ik blijf ver weg van Spektrum.
Veel klanten/producten is bijna gelijk aan veel problemen; het is nou eenmaal een erg bekend en betaalbaar product. Vergelijk die dx6i functies met andere 6 kanaals zenders die vaak dingen missen als een goed display, model match en subtrim.
Mijn ervaring met de service is verder prima, m'n dx6i heeft een software fout maar die laten ze wel ophalen om dat te herstellen.
Verder Hitec aurora 9 ftw ;) (enkel qua prijs niet aanschaffen in NL maar in BE of DE)

Laatst bewerkt:
Ik zou ook geen problemen hebben met een 12 kanaals Futaba hoor.. Maar da's in dit stadium nog een forse overkill..

Mee eens, 6 is al voldoende voor een e-heli (of misschien meer als FBL een remote gain kanaal heeft?).
Het zijn vooral de extra functies die handig zijn want vaak heb je meerdere flight-conditions dus niet alleen normal, idle-up en hold maar ook idle-up2 en idle-up3 etc die je dan vaak ook vertraagd kan laten overgaan en een gescheiden expo en gyro-gain hebben.
Maar wat wordt je volgende zender dan? :)

Nah, voorlopig houden we het zo. Ik ben 6 maanden geleden begonnen met een Solo Pro omdat ik toen dacht snel even te leren vliegen en aerial photography wil gaan doen.. Dat wil ik nog steeds maar ben nog lang niet op het niveau wat daar voor nodig is.. Tegen die tijd heb ik wel extra kanalen nodig om ook de camera te kunnen bedienen..

Nou ja de Devo 7 is dus onderweg. Maar dat komt omdat die bij de Genius CP wordt geleverd.. Wat ik al zei. Als die bevalt ga ik die dus gebruiken voor alle heli's voorlopig ipv de KDS..

Back