Gave buggy

• Topicstarter Topicstarter Fennek
  • Startdatum Startdatum
F

Fennek

Guest
Hey ik ben jesse;)

Ik ben weer aant werk gegaan dus verdien me zakcentje weer en kwam zodoende op een rc site terecht...

Ik herinner me dat ik vroeger bij AJOC ( feest in mijdrecht) niks anders deed dan kijken bij de rc baan ..... ik vond het ge-wel-dig , nu heb ik vraagje ik vind de buggy's gaaf

Wat is nu een betaalbare goede elec buggy ?
Ik vind tamiya erg gaaf de gravel hound word me aangeraden maar kan je de kap ook wisselen want ik persoonlijk vind een vierkante 'cockpit' mooier of zijn er modellen die dit al hebben? ik ben wel fan van the hornet and the frog wat vinden jullie van die?

Alvast bedankt

jesse

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Jesse,

De Hornet en Frog zijn erg oude ontwerpen en rijden ook zo ;-)
Erg slechte wegligging en is naar mijn mening alleen voor de liefhebber en verzamelaar of als je gewoon weer een jeugd sentiment wilt herbeleven.

Als je geen wedstrijden wilt rijden kun je inderdaad een Tamiya buggy kopen, maar ik zou dan wel voor een moderne gaan.

Bedenk eerst of je 2wd of 4wd wilt, dan is de keuze al een stuk makkelijker.

2wd of 4wd maakt me niet uit , ik zit te denken aan pre built of gewoon nog nie voorgebouwde , is het het bouwen moeilijk?

Ik vind hot shot ook errug gaaf ook oud maar ziet er wel lekker stoer uit

Bouwen is niet moeilijk, blader maar eens door een handleiding van tamiya

RC Manual & Setting Sheet Download

Je zult vroeg of laat toch dingen moet repareren aan je auto, dus dan heb je die ervaring al.

HotShot is wel gaaf, maar ik denk dat onderdelen krijgen voor een dergelijke auto een drama is.

Ik rijd zelf een tamiya db-01 en die kan ik je erg aanraden !! Erg sterk en leuk autootje met een goede wegligging en hij kan vrijwel geheel standaard behoorlijke vermogens hebben.
Ik zelf rijd nu een 6.5 turns novak brushless en daarmee haalt ie ongeveer 60 a 70 kilometer per uur.
De enige hop up die er bij mij opzit is een slipperclutch en een stabi setje.

Hey ik ben jesse;)

, nu heb ik vraagje ik vind de buggy's gaaf

Wat is nu een betaalbare goede elec buggy ?
Ik vind tamiya erg gaaf de gravel hound

the hornet
the frog
Ik vind hot shot ook errug gaaf ook oud maar ziet er wel lekker stoer uit
Alvast bedankt

jesse

hoi jesse, kijk eerst even wat je totaal-budget is / wordt
wat jezelf opnoemt verschilt erg in prijsklasse !
gravelhound ------119 euro
hornet------------99 euro
frog ( grashopper)-89 euro
hotshot----------240 euro

voor `t geld wat de hotshot je kost kan je ook een "moderne" buggy kopen ipv. een her-uitgave van tig jaar oud.
bv. een Durga---220 euro

of van thundertiger
de phoenix 2WD --180 euro
de sparrowhawk 4WD-- 220 euro

en zo zijn er nog vele soorten / smaken & keuzes te maken.
let goed op, je kan je geld maar 1x uitgeven ;-)

Traxxas Bandit (brushed), niet stuk te krijgen.
Of Traxxas Bandit VXL (brushless), voor wat meer snelheid.

Met alleen een auto en zender ben je er nog niet.
Je moet er wel accu's en een lader bij hebben.

in londen was de hotshot maar 80 pond ong. maar inderdaad niet meer van deze tijd, de durga is erg circuit capabel

Traxxas Bandit (brushed), niet stuk te krijgen.
Of Traxxas Bandit VXL (brushless), voor wat meer snelheid.

Met alleen een auto en zender ben je er nog niet.
Je moet er wel accu's en een lader bij hebben.
Ik heb zelf een bandit vxl, inderdaad nog niets kapot gereden maar ik heb wel héél snel dat er al kleine zandkorreltjes tussen de tandwielen gaan zitten, en dat je hem dus hoort ratelen. Zodra ik dat hoor gaat hij bij mij weer terug in de auto want kapotte tandwielen zit ik ook niet op te wachten :P

Kan zijn dat ik gewoon op een té losse ondergrond rijdt, maargoed.

Aan de TS: Een gewone Traxxas Bandit is volgensmij ook helemaal niet verkeerd en heb je ook al voor een leuk prijsje.

Back