GAZ-126 gyro afstel vraag

Hoi,

ik heb een GAZ-126 gyro in mijn HK450GT zitten. Ik heb het ding volgende de gebruiksaanwijzing aangesloten en ingesteld, en hij doet het zowaar. Maar, ik ben niet tevreden over de prestatie. Hij drift weg, met z´n staart naar links. Nou is het geen top-gyro, dat snap ik ook voor die prijs, maar volgens mij kan het toch beter.

Tussenuitleg:
- Aan de switches kan ik niks veranderen; ik heb een snelle digitale servo erop en de richting setting klopt ook.
- De control delay trimmer en de limit trimmer staan op 0, want ik heb die snelle digitale servo erop zitten.
- De aansluitingen kloppen ´allemaal´, anders zou het ding helemaal niet werken.
Mooi!

Linkje ter referentie:
GAZ-126 Head Lock Gyro Align Trex 500 450 RC Gy401 Heli - eBay (item 270662733096 end time Feb-09-11 19:53:57 PST)

Dan blijft er over de procenten instelling op de zender, die de sensitivity (gevoeligheid?) van de gyro instelt. Ik kreeg ooit het advies: "Zet die maar op 38%.". OK, dat kan ik, maar wat doe ik dan precies, en wat gebeurt er als ik er mee speel, waar moet ik op letten, wat zijn kenmerken van goed en verkeerd afstellen?

Dank voor uitleg,

Hugo

Back