hallo allemaal, aangezien het aantal vliegers in F1D in nederland vrij weinig is. er is naar mijn weten maar 1 F1D vlieger in nederland. er zijn bij de club van nijmegen en iemand uit alphen aan de rijn mensen die F1D willen gaan bouwen. ik zelf wil ook F1D gaan bouwen. mijn vraag is nu welke personen hebben nog een F1D die wel aan de nieuwe eisen voldoet dan. of willen graag een F1D bouwen???? Wij willen graag vanuit de club nederlands kampioenschappen F1D gaan organiseren. dus iemand die geïnteresseerd laat t maar horen kan altijd kijken waarmee ik kan helpen. nog even uitleggen wat de nieuwe eisen van F1D zijn. minumum gewicht van: 1,2 gram max span: 55 cm maximum rubber gewicht: 0,6 gram ik wacht de reacties af
ik wil natuurlijk nadat ik f1m helemaal onder knie heb, ook f1d gaan vliegen. maar dat zien we dan wel weer. misschien worden we ooit ook nog eens f1d rivalen en mogen we in het buitenland tegen elkaar vliegen. maar dat zal voor mij nog wel ff duren. ik kijk er naar uit greetz kevin
Dat gebeurt inderdaad voor je er erg in hebt, zie hier: http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7326
hey Bruno van Hoek ff een vraagje: wat heeft lijnbestuurd vliegen in godsnaam met f1d te maken dit snap ik niet greetz kevin
Hier ff de presieze regels voor f1d: Specificatie van de wereldkampioenschapsklasse (F1D) De spanwijdte van het model mag niet groter zijn dan 550 mm. en de koorde van dragende oppervlaktes mag niet groter zijn dan 200 mm. De spanwijdte van het stabilo mag niet groter zijn dan 450 mm. De massa van het model zonder rubbermotor mag niet minder dan 1,2 gram zijn. De massa van de gesmeerde motor mag niet meer dan 0,6 gram zijn. Deze beperkingen zijn niet van toepassing bij recordpogingen. bron: regelementen boek sectie vrijevlucht op www.modelvliegsport.nl greetz kevin
kevin, dank je voor preciese uitleg van de F1D klasse. je zei dat je op den duur wel F1D wilt gaan bouwen maar je moet er wel veel ervaring voor hebben. en het feit is dat als jij junior vliegt ben ik al lang senior.
Heel veel, het zijn beide oervormen van modelvliegen, maar dat bedoelde ik niet. Het verband zit 'm in het "in het buitenland tegen elkaar vliegen" zie de thread verder voor de verklaring....
ik weet niet hoe het bij f1d zit maar bij f1m word er gekeken naar de grote van het model of je senior of junior vliegt. bij f1m vlieg ik ook senior want m'n koorde van m'n vliegtuig zijn te groot of word er bij f1d naar de leeftijd gekeken nou dan vliegen we nog wel een x tegen elkaar als we beiden senior zijn greetz kevin
hey, F1M junior of senior vliegen heeft niks te maken met de grote van je model. omdat wij ook de moustique klasse hebben wordt er soms wel naar gekeken in nederland alleen. in het buitenland gelden de regels dat je t/m je 18e jaar junior ben en van je 19e verjaardag senior bent. maar die onderlinge strijd komt wel goed in de F1M klasse