Geblaat over Foto's

• Topicstarter Topicstarter mark
  • Startdatum Startdatum
Foto's naar het forum toetrekken en resizen is niet echt een optie, dan loopt de schijf van de forumcomputer vol, er zit op de fotoalbums een beperking met een reden.

Toch.. het is wel degelijk mogelijk om de foto's op grootte te controleren en eventueel te weigeren. De code daarvoor is min of meer al aanwezig, het zou niet zo heel veel werk meer moeten zijn om dit toe te passen als iemand post.

Je zou bv. de externe foto kunnen controleren qua formaat en als ie te groot is, zet je alleen een link neer.

Laatst bewerkt door een moderator:
over hoe makkelijk het is om fotos te verkleinen.
Ik had je dus fout begrepen :)
Ik dacht dat je tumbnails op het forum wilde plaatsen.
DAT vindt ik lastig, want die moet je steeds klikken om de foto in zijn normale maat te zien.
Wanneer je het gebruikt om foto's vooraf te resizen: ok!
(Ikzelf gebruik daarvoor meestal Irfanview)

Wim

Op www.3hobby.net kan ik geen plaatje tussen de IMG tags zetten die breder is dan 600 pixels, bij het posten van een reactie met foto's in de IMG tags worden de foto's gecontroleerd op de grootte en als die te groot zijn wordt ik terug gestuurd naar de edittor met de melding dat de foto's te groot zijn.
Controle is dus wel degelijk mogelijk.

Zoals altijd blijf ik naar mogelijkheden kijken, ook bij geld dat ik continue leer en door middel van voortschrijdend inzicht handel..

Robert

Roelof, dat forum is wel met phpBB, net als de vorige software op dit forum. Nu wordt er hier vBulletin gebruikt, andere (on)mogelijkheden.

Wat is sowieso het nut op te kijken naar het aantal pixels dat een foto heeft?, de laadtijd verkorten?
Zoals een bepaald forum lid hier ook al eens heeft verteld (ben zijn naam kwijt, ik geloof dat hij ook een ban heeft, zijn naam doet er dus niet toe) kan je een 1 megapixel foto maken van 10 mb, maar ook een 10 megapixel foto van 1 mb...

Bij mij staat het nog steeds op de planning om (voor mijzelf) een foto upload scriptje te maken waarmee ik gewoon meerdere 12 megapixel foto kan uploaden, het script maakt er dan automatisch een thumbnail van in de afmetingen van het forum.
Vervolgens typ ik nog wat tekst in een textarea onder de foto en kopieer het hele boeltje inclusief de mee uitgespuugde img tags zo hier in een bouw verslag.

Dit gaat (mij) hopelijk een hele hoop tijd schelen, eventueel wil ik het php scriptje hier ook wel op het forum gooien, dan hoeft niemand meer afhankelijk te zijn van bijvoorbeeld imageshack.

Hou rekening met het feit dat wij geen machine's zijn die alles en alles zien... Het is en blijft mensenwerk, en nog eens vrijwillig ook..

Robert

Whut?
Nooit van:
getimagesize ( );
Gehoord?

Hier meer info:
PHP: getimagesize - Manual

manuel.

dat is leuk maar jouw uploadtijden worden je bottleneck. Resizen op de pc zelfs is veel sneller.

Enigste wat ik wilde was me hart luchten.
Je kritiek was al egocentrisch, maar om dan ook nog eens over het 'geblaat' van moderatoren te beginnen. Zal best opluchten, maar als je zo meent kritiek te moeten uiten naar vrijwilligers ... Nooit zie ik dergelijk woordgebruik in Duitse, Engelstalige en Franse fora, hier in Nederland vaak, veel te vaak. Fatsoen doe je. C'est le ton qua fait la musique.

Laatst bewerkt:
Tja helaas, ben ik het als mod wel gewend....(ook een kwalijke zaak)
Je wilt niet weten wat er allemaal in me pb inbox verschijnt aan verwensingen, en nare toespelingen, zelfs tot aan persoonlijke bedreigingen aan toe!

Ach gelukkig zijn er soms ook nog berichten, waarvan je denkt, kijk daar doen we het dus voor.... Ik zeg maar zo, geen PB, is goed bericht....

Iemand die op mod scheldt, bedoelingen in twijfel trekt, blijft mekkeren etc. bannen, althans, zo doe ik het. Het is liefdewerk-oud-papier, ik krijg er niets voor betaald, en ik verwacht/eis dat ik fatsoenlijke berichten/terugkoppeling krijg. Zo niet ... daar is de deur. Het is fijn om dictator te zijn :) En het leuke is, dergelijk stevig optreden wordt doorgaans zeer gewaardeerd, behalve door het slachtoffer.

Laatst bewerkt:
Das php, dit is Vbullitin
Vbullitin IS (onder andere) php.
manuel.

dat is leuk maar jouw uploadtijden worden je bottleneck. Resizen op de pc zelfs is veel sneller.
Uhu maar nu klik ik een aantal foto's aan die ik wil gebruiken, ik doe even een paar minuutjes wat anders en klaar is kees.
Als ik handmatig de foto's ga zitten verkleinen en uploaden is het misschien wel sneller maar IK ben er in iedergeval op deze manier heel wat korter mee bezig....

Laten we even 1 ding vaststellen, het is gewoon perfect mogelijk om het formaat van een externe foto te controleren en, indien die te groot is, de foto te weigeren, of bv. de foto niet weer te geven maar een link naar die foto te plaatsen.

Dan kan wel degelijk, ook in deze forumsoftware.. alleen moet je dan wel zelf even wat goochelen.

Een thumbnailweergave werkt niet, omdat dan gewoon het formaat (bestandsgrootte) van de foto gelijk blijft, alleen de weergave verkleind is. Dan blijf je dus hetzelfde probleem houden.

Ik heb trouwens toen ik mod was nooit echt 'hatemail' gehad.. users waren meestal te vreden en die paar die niet tevreden waren, wisten dat netjes te verwoorden.

Laten we even 1 ding vaststellen, het is gewoon perfect mogelijk om het formaat van een externe foto te controleren en, indien die te groot is, de foto te weigeren, of bv. de foto niet weer te geven maar een link naar die foto te plaatsen.
Eens.
Dan kan wel degelijk, ook in deze forumsoftware.. alleen moet je dan wel zelf even wat goochelen.
Juist ja, het is te integreren in iedere (php) applicatie, en door mooie functies zoals getimagesize ( ); kost het niet eens zoveel tijd....
Een thumbnailweergave werkt niet, omdat dan gewoon het formaat (bestandsgrootte) van de foto gelijk blijft, alleen de weergave verkleind is. Dan blijf je dus hetzelfde probleem houden.
Hangt er vanaf wat het probleem is, ergernis van gebruikers door laadtijd of de portemonnee van Robert (dataverkeer mbf upload)

Voor het eerste probleem heb je inderdaad gelijk.
Voor het tweede probleem biedt de GD lib mooie oplossingen (niet alleen een de grote foto uploaden maar ook automatisch een kleine versie aanmaken en hosten)
Ik heb trouwens toen ik mod was nooit echt 'hatemail' gehad.. users waren meestal te vreden en die paar die niet tevreden waren, wisten dat netjes te verwoorden.
Zo'n slechte mod was je ook niet ;)

Back