Hoi,
Weer een kleine update
Na de meeting in Brummen (
zie bijbehorende topic), had Jeroen e.e.a. te repareren

Toen hij meerdere brandstofkisten hoorde naderen, zette hij z'n kistje even neer. Kort daarna kwam de 2+meter Decathlon die richting uit, taxien naar startplaats. Dit ging echter met een hoge snelheid, voordat hij wist wat er gebeurde werd z'n Minimag door de Decathlon opgegeten :cry:
Hap uit romp/vleugel, staart eraf, propeller doormidden etc. Erg zuur na slechts minuutje of 3 gevlogen te hebben...
Maar goed, hij is aan het repareren geslagen....
Hoogteroer heeft ie mechanische scharnieren in gezet, stukkies elapor (oude easystar met donor codicil) in gezet, nieuwe propeller, nodige richtwerk aan onderstel etc.
Voor nog geen tientje vliegklaar, helaas blijf je het goed zien (hij was er zuinig op en toestel was 100% schadevrij voorheen).
Hieronder het bewijs, hij doet het weer... Gevlogen vanaf de Maas
Vorig weekend zat ik aan zee, daar lekker gevlogen op Grevelingen meer

Er waren wat vrienden bij die vroegen of ik ook kon planeren (op de step dus) zonder dat ie opsteeg.
Ik wilde dit wel even proberen, slecht plan! Af en toe hapt ie dan en draait ie ineens hard weg, propeller tikt dan ook even het water aan.
Blijkbaar is hierbij van dat fijne zoute water in m'n regelaar gekomen...
Kort daarna werd (helaas net weer opgestegen) werd de controle over het toestel vervangen door een rookpluim...

Recht naar beneden het water in. Drijver er onderuit, onderstel verbogen en wat kleine schade...
Lipo was nat, heb krimpkous eraf gehaald en LiPo schoon gespoeld (zout water eraf). Die is inmiddels weer geladen en lijkt het nog te doen
Rest (motortje, vliegtuig) zo goed mogelijk gespoeld met zoet water en in het zonnetje laten drogen (waar kan ik die transparante krimpkous voor accu's krijgen?)
Nieuwe regelaar ligt al klaar, nog even tijd maken om weer e.e.a. te solderen en dan kan ie weer! Rompje repareer ik met stukkie Elapor van oude Easystar (stukkie moet ik nog ontvangen van m'n broer).
Tja, zout water en electronica zijn blijkbaar geen vrienden...
M'n regelaar, als iemand weet waar de draadjes zaten, laat het dan weten, misschien kan ik 'm nog repararen

:celebrate::rolling:
Elapor en warmte...