Gebruik gyro

Ik wil een beetje hulp hebben bij de start en de landing van mijn vliegtuig en graag wil ik dat ik iets aan kan zetten dat er voor zorgt dat hij een beetje horizontaal binnen komt. Ik denk aan het gebruik van een gyro die je dan aan zou moeten kunnen zetten.
Wie kan mij uit ervaringen vertellen wat ik dan moet gebruiken?En waar ik allemaal op moet letten bij aanscfaf en montage van zo iets.

Ha,

De vliegtuig giro's van ACT zijn zeer goed en deze kunnen op de rolroeren gezet worden en zijn ook nog eens te regelen via een schuif en of schakelaar.

Ik heb deze zelf op mijn grote sleper zitten en heb bijna geen omkijken naar het vlak houden van het toestel, ook merk je er niets van met het sturen dat deze er in zit plus je kan gewoon alle instellingen doen.

Zet je die dan tijdens het vliegen uit en tijdens start en landing weer aan, of blijft hij altijd aan staan.Kan zo'n gyro altijd gebruikt worden of moet je in iedere vleugel een servo hebben . Wat kost zoiets ongeveer?

Wordt deze "cheat" veel gebruikt? En is het "to much" voor een simpele laag/hoog-dekker? Lijkt me wel handig, dan heb je altijd je vleugels recht!
Eigenlijk is het ook geen cheat, wij hebben geen kunstmatige horizon waarmee we de stand van het toestel kunnen controleren.. En we zitter er ook niet in..

Die dingge met een paddestoel onder je vliegtuig daar moet je afblijven dat is troep, je bent altijd aan het vechten wie er stuurd, dus nie doen

Het gaat mij er ook niet om, om het vliegen door een automaat te laten doen, maar als je vele maanden aan een toestel gewerkt hebt en je kan bij de eerste start al direct met een stoffer en blik het veld op omdat hij een radslag maakte , dan zou ik dat wel graag willen voorkomen.

Die dingge met een paddestoel onder je vliegtuig daar moet je afblijven dat is troep, je bent altijd aan het vechten wie er stuurd, dus nie doen

Dan heb je -of nooit een gyro gebruikt, -of je had hem zo beroerd ingesteld....
Een gyro zal alleen 'compenseren' als jij geen stickinvoer geeft.
Zolang je stuurt doet de gyro gewoon helemaal niets.
Er zijn zat filmpjes te vinden op yourube hierover....[URL="
deze b.v.[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Het gaat mij er ook niet om, om het vliegen door een automaat te laten doen, maar als je vele maanden aan een toestel gewerkt hebt en je kan bij de eerste start al direct met een stoffer en blik het veld op omdat hij een radslag maakte , dan zou ik dat wel graag willen voorkomen.

Bij een start zal hij je niet veel helpen .

Bij het landen houd hij je model langer in de gestuurde lage .

Ik heb zelf een kleine Wing van Ikarus voor de kleine Elektro kisten bij wind .
En een van Graupner voor de groter kisten , deze gaat nu in de Fourstar .60-E die als leskist gaat dienen .
Hij vliegt daardoor rustiger en stuurt de windboen een stuk tegen .

Met een Gyro vliegt hij " strakker " , als of er geen wind is . ;)

Mvg Johan

Langzamerhand wordt het wat duidelijker. Ik zie enorm veel verschillen in prijs . Waar moet ik op letten bij de eventuele aanschaf?

Dan heb je -of nooit een gyro gebruikt, -of je had hem zo beroerd ingesteld....
Een gyro zal alleen 'compenseren' als jij geen stickinvoer geeft.
Zolang je stuurt doet de gyro gewoon helemaal niets.
Er zijn zat filmpjes te vinden op yourube hierover....[URL="
deze b.v.[/URL]
Die paddenstoel is een licht giro met 4 licht cellen en ziet de horizon dus ik denk dat je daar nooit van gehoord hebt anders niet die reactie. en ja ik heb wel ervaring met een vliegtuig giro, en een heli giro is hier niet voor geschikt, omdat er voor de rolroeren twee uitgangen moeten zijn.
En de giro compenseert alleen als er niet gestuurd word, daarom mag deze niet in wedstrijden gebruikt worden daar anders figuren vliegen te makkelijk word meskant daar houd deze hem in als je de rolroer stik los laat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan hoef je toch niet de vraag te stellen wie er nou stuurt ? jij of de gyro.....
citaat uit je vorige posting: "je bent altijd aan het vechten wie er stuurd, dus nie doen"
Daar antwoordde ik alleen maar op. Want volgens mij doet ELKE gyro NIETS zolang jij stuurt :) ongeacht of het nou een heli of vliegtuig gyro is ;)

Hallo Heren
Dat met die paddestoel had ik allang uit mijn gedachte.Wel zou ik iets op de rolroeren willen hebben. Maar welke? ik zie enome prijsverschillen Van 150 tot 30 euro. Waar moet ik bij aanschaf op letten, en misschien heeft iemand een tip over merk en type of misschien heeft iemand nog wel iets in de aanbieding!

Want volgens mij doet ELKE gyro NIETS zolang jij stuurt :) ongeacht of het nou een heli of vliegtuig gyro is ;)

Je hebt een systeem wat werkt met 2 gyro's op een kunstlichen horizont .
Zat op je rolroer en op hoogte .

Daar kreeg je het model niet in meskant of op de kop .;)

Daar ging hij tegensturen vanaf 45 grad ook als je zelf verder stuurde .
En hij bracht het model weer op rechte lijn als je niet meer stuurde .

Heb Ik in de 90er jaren een half jaartje in een leskist gehat en er toen weer uitgegooit omdat hij toch vrij groot en zwaar was en veel stroom verbruikte .

En de leerling niet leerde zelf terug te sturen .

Mvg Johan

Zijn er ook vliegtuig-gyro's die hoogte houden? Of iig ervoor zorgen dat je in een geen nose-up of nose-down krijgt in een bocht? Hoe werkt het nou? Gaat ie het toestel niet recht leggen als je meskant vliegt?

Zijn er ook vliegtuig-gyro's die hoogte houden? Of iig ervoor zorgen dat je in een geen nose-up of nose-down krijgt in een bocht? Hoe werkt het nou? Gaat ie het toestel niet recht leggen als je meskant vliegt?

Je kunt de vliegtuig giro op het hoogte, richting en rolroer zetten maar ja, dan nog een haed up camera kun je thuis blijven zitten en het vliegtuig op het veld:hammer::hammer:

Back