T
Teus
Guest
Aanrader,
de Fuzzy van ACT (helaas niet meer te verkrijgen nieuw, de uitvoering die ik heb dan
)
Ik heb hier jaren mee gevlogen, wel met een eerdere uitvoering zonder heading hold, en ik kan zeggen dat het perfect werkt
Het begon als een testje omdat ik er destijds veel over had gelezen in de tijdschriften. Ding aangeschaft voor destijds 75 gulden in de aanbieding op de beurs in Dortmund. Dat was dus voor de tijd dat hij populair werd bij jet vliegers, toen vloog de prijs n.l. omhoog
Ik had een Fokker D-VII als testplatform gekozen en de Gyro op de ailerons gezet, elke aileron 1 servo. (kan ook met 1 centrale servo hoor) Dit omdat dit toestel zoals zoveel oude dubbeldekkers nogal op windvlagen enzo reageerde. Nou wat een openbaring met de Gyro, zo strak als een aal binnenkomen met een windje 3 a 4 nog met dit kistje. De Gyro vangt keurig alle windvlagen op en houd de vleugel in de laatste stand waar jij hem ingestuurd hebt. Gevoeligheid had ik op de schuif van mijn zender gezet zodat ik deze aan de weersomstandigheden kon aanpassen of zelfs uitzetten. Sturen met je knuppels overruled trouwens altijd de input van de Gyro. En vergeet niet dat de gyro NIET "levelt" naar horizontale toestand, hij houd zo veel mogelijk het toestal vast op de as waar de gyro op geplaats is, dit kan b.v. ook richting zijn en dan in combinatie met heading hold blijft hij op koers.
Ondertussen zit de gyro in de Waco die ik heb verkocht (zonder gyro, die is alleen in bruikleen
) heb en daar werkt hij ook tot volle tevredenheid.
Hoop dat je hier wat mee geholpen bent.
Gr. Teus
de Fuzzy van ACT (helaas niet meer te verkrijgen nieuw, de uitvoering die ik heb dan

Ik heb hier jaren mee gevlogen, wel met een eerdere uitvoering zonder heading hold, en ik kan zeggen dat het perfect werkt

Het begon als een testje omdat ik er destijds veel over had gelezen in de tijdschriften. Ding aangeschaft voor destijds 75 gulden in de aanbieding op de beurs in Dortmund. Dat was dus voor de tijd dat hij populair werd bij jet vliegers, toen vloog de prijs n.l. omhoog

Ik had een Fokker D-VII als testplatform gekozen en de Gyro op de ailerons gezet, elke aileron 1 servo. (kan ook met 1 centrale servo hoor) Dit omdat dit toestel zoals zoveel oude dubbeldekkers nogal op windvlagen enzo reageerde. Nou wat een openbaring met de Gyro, zo strak als een aal binnenkomen met een windje 3 a 4 nog met dit kistje. De Gyro vangt keurig alle windvlagen op en houd de vleugel in de laatste stand waar jij hem ingestuurd hebt. Gevoeligheid had ik op de schuif van mijn zender gezet zodat ik deze aan de weersomstandigheden kon aanpassen of zelfs uitzetten. Sturen met je knuppels overruled trouwens altijd de input van de Gyro. En vergeet niet dat de gyro NIET "levelt" naar horizontale toestand, hij houd zo veel mogelijk het toestal vast op de as waar de gyro op geplaats is, dit kan b.v. ook richting zijn en dan in combinatie met heading hold blijft hij op koers.
Ondertussen zit de gyro in de Waco die ik heb verkocht (zonder gyro, die is alleen in bruikleen

Hoop dat je hier wat mee geholpen bent.
Gr. Teus
Laatst bewerkt door een moderator: