Gebruiken jullie een heli vervoerskoffer?

Wie van jullie gebruikt zo'n heli vervoerskoffer?
Twijfel er aan voor m'n Blade 500 3D eentje aan te schaffen maar weet niet goed of dat handig is.

De main blades kunnen toch gewoon aan de kop bevestigd blijven als je de heli in de koffer steekt? Lijkt me logisch van wel maar de foto's die ik vind zijn niet duidelijk.

Ik vlieg vooral van thuis (heb een eigen weide aan m'n woning) maar ben wel van plan bij een club te gaan, dan lijkt zo'n koffer handig. Ik wil geen rondschuivende heli in m'n autokoffer.
En verder lijkt het me proper (stofvrij) stockeren van de heli wanneer je niet vliegt.

Of weggesmeten geld?

je mag je vragen best een beetje in 1 topic houden hoor ;-)
de meeste mensen die je wilt bereiken, kijken daar toch vaak wel doorheen..
Gevaar is dat veel dingen toch wel een beetje met elkaar te maken hebben, en dat de info zo ernstig verspreid raakt.

Daarnaast, je bent zelf de topicstarter, dus jij bepaald wat er wel en niet in je topic voorbij komt..

Over de koffer:
voor een 450 en kleiner vind ik het geweldig.
vanaf die maat en groter vind ik het ondingen. onhandig op te pakken, lomp, zwaar en ga zo door.
Mijn heli gaat doorgaans in zijn eentje op de achterbank, eventueel met een gordel door zijn landingsgestel.
eigenlijk nog nooit schade van ondervonden.

in huis staat hij gewoon op de kast. het stof wappert hij er zelf wel weer een keer vanaf :mrgreen:
en eventueel gooi je er een doek overheen.

ik denk dat koffers toch voornamelijk persoonlijk zijn.. de ene vind het geweldig, de andere minder.
je hebt ook een tussenstap, een draagtas.

Hier is het op zich niet echt anders, maar als veel zaken een raakvlak hebben is het handiger om het in 1 topic te houden
bv het uitzoeken, bouwen, invliegen, onderhoud van een heli. je kunt per onderdeel een losse vraag neerzetten, van servoplaatsing tot gebruik van locktite
maar omdat het 1 heli is, en 1 bouw wordt het voor een volger lastig te volgen.
en voor jezelf ook.

Ik hoef het niet perse samen te voegen ;-)
was gewoon even een tipje om het jezelf makkelijker te maken

Kan het helemaal met Student eens zijn: koffers zijn prachtig bij kleinere heli's, maar boven de maat 450 beginnen de koffers zelf onhandig groot te worden, en boven 500 zelfs onhanteerbaar (een koffer waar een 600 goed in past, past al niet meer in een hoop auto's, terwijl je zelfs een 700 nog vrij makkelijk op de meeste achterbanken/in de meeste kofferbakken goed kwijt kunt.

Wat wel een groot voordeel is, is dat je, zeker voor electro heli's maar één keer met de spullen hoeft te sjouwen tussen auto en vliegplek.

Met brandstofheli's vervalt dat: ik heb óóit een koffer gebouwd voor een Shuttle ZXX, met daarin zender en alle startspullen (koffer was tegelijk startkist). Was onhanteerbaar zwaar, paste niet meer in de auto toen pa en ma een andere auto kochten, en héél onhandig toen er een tweede brandstofheli bij kwam (keuze tussen extra startkist, of verplicht altijd die shuttle ook meenemen....)

Groet, Bert

ik vervoer mijn micro's in een koffer.. De 500 gaat achterin met een kleed erover.
lipo's vervoer ik samen met zender in een koffer

@bert:
Nu moet ik wel zeggen, dat naarmate je regelmatiger vliegt, je vaak ook meer ###zooi mee gaat nemen...

vroegah stond ik meestal alleen met de 450 op het veld. tegenwoordig gaat de 600 ook al standaard mee.
en een vliegtuig, want dat is ook leuk voor de afwisseling
dan een tafel, om lekker je eten en drinken op te zetten. en een startkist die altijd uitpuilt. Waarschijnlijk omdat je ook wat reservedingetjes voor dat vliegtuig meeneemt.
en voor de 600. niet dat je het ooit gebruikt..

Ik moet eigenlijk een beetje downsizen in mn mee te slepen rommel :mrgreen:
zo'n tas/koffer zou daar weinig in veranderen;-)

@bert:
Nu moet ik wel zeggen, dat naarmate je regelmatiger vliegt, je vaak ook meer ###zooi mee gaat nemen...

Op goeie dagen heb ik een aanhanger, en plusminus 45 kilo aan heli's bij me (tot 8 stuks, als ik er écht zin in heb.... en het lukt me regelmatig om met alle acht minstens één vluchtje te boeken).
Dan wil er ook nog wel eens een generator, een koffie-zetter en nog zo wat van die ongein bij tussen al die ####zooi zitten.... :D

Groet, Bert

humz.. er lopen weddenschappen over wanneer er bij mij een aanhanger bij komt...
en ik ga winnen, want ik blijf van mening dat alles wat niet in de auto past, die dag waarschijnlijk toch de lucht niet in gaat ;-)

scheelt wel dat mn vliegtuigen nog redelijk hanteerbare formaten (tot 1,5 m vleugellengte) zijn, en tot nu toe is de grootste heli de 600
de moeilijkste om in de auto te krijgen is mn ultimate, de romp is 1,50 meter lang, en de romp is nog groot ook..

Ik zit nog wel te kijken naar zo een carry bag voor de 450,
alleen zit ik te twijvelen of het wel geschikt is voor met flybar ?
Inelkgeval is de tas voor de zender super ideaal, er passen zelf nog genoeg lipos voor de 450 achter de zender.

Voordeeltje van mij, ik woon nog geen 5 minuten van mijn vlieglocatie af. En als ik wat mee neem is het hoogstens de zender, wat gereedschap, pakkie shag, portie goede humor :)

Mijn vliegtuigjes staan in een apart opslag hokje, waar meerdere vlieger hun toestellen hebben op geslagen, ieder heeft zijn eigen sleutel ervan, dus mijn bagage voor een dagje vliegen is dan minimaal. Maar ja , er zijn mensen die met een complete bestelbus vol aan komen rijden, en dan gaan ze met een schuimpie vliegen :)

In de auto gaan heli's op de achterbank en evt in de gordel of achter de stoelen.
Op de fiets past die 500 nog wel in de fietstas, althans het frame en de staart steekt eruit. De 600 houd ik op de fiets wel in een hand. Dat is dan overigens max een km of 2 dus geen grote afstanden.
Ik heb die tas van hk wel overwogen maar dan moet je 'm toch nog steeds vasthouden. Dan is een grote plunjezak handiger of anders een fietskarretje ofzo maar dat voor die enkele keer.

Ik zie het voordeel van een tas niet zo erg..
Je doet er iets omheen voor het beschadigen, lijkt mij. En daar is een tas niet zo sterk in..

Ik heb voor de 250 een koffertje, ideaal. Voor de 450 ook gehad. Alle noodzakelijke vliegbenodigdheden er in en hup zo achter in de auto.

Voor mijn Henseleit had ik een waterdichte tas laten maken van degelijk materiaal met schuimvoering aan de binnenkant, eigenlijk past er elke heli in tot 700 size zoals mijn Trex 700 op de foto. Grootste voordeel is nog wel de stabiliteit tijdens transport in de auto. Als die omgaat ligt de auto er ook bovenop ;-)

En als je dan toch crasht.... Is het direct een bodybag! Haha
2u5ybede.jpg

HD

Laatst bewerkt door een moderator:
Kleine helis kan je dragen:
full

Grotere misschien met een karretje
full

Grote kunnen zelf vliegen
full

...deze ook:
full

Laatst bewerkt door een moderator:
Voor mijn Henseleit had ik een waterdichte tas laten maken van degelijk materiaal met schuimvoering aan de binnenkant, eigenlijk past er elke heli in tot 700 size zoals mijn Trex 700 op de foto.
2u5ybede.jpg

Ideaal!
Ga ik mijn vrouw eens aan zetten. Die maakt me ook wel zo'n tas.

Kijk, die PVC kokers vind ik nu eens wat schitterends!
Mag ik weten hoe je de sledes in de buizen plaatst en hoe je de heli's op de sledes houdt aub?

Peter

Back