Gebruiken jullie een heli vervoerskoffer?

Kijk, die PVC kokers vind ik nu eens wat schitterends!
Mag ik weten hoe je de sledes in de buizen plaatst en hoe je de heli's op de sledes houdt aub?

Peter

Jawel ;)

Heel simpel.

Plankje van 9 mm. Alu U profiel van 10mm binnenmaat.

Met simpele schapsteuntjes ( kunstof hoekjes ) uit bijv. een ikea kast, maar ook bij de bouwmarkt te verkrijgen. Verlijmen aan onderkant rail. en dan eerst laten drogen.
Dagje later lijm aan schuine kant hoekje en dan in de koker schuiven en naar onder drukken. en er eventueel voor de nacht een gewichtje op leggen.

Ik heb polymax kit gebruikt, dat is namelijk een lange tijd soepel zodat je nog mooi kunt schuiven.
Maar heeft wel even een nacht nodig om te drogen.

Op de foto's onderstaand kun je zien dat ik de slede zo heb geplaatst dat de kop van heli ong. 1 a 2 mm. van de bovenkant komt. Dus je moet even spelen met de breedte van je plankje om de juiste hoogte te maken, maar wel zodanig dat je heli op kan staan natuurijk.

En dan een mooi bakje om de skid heen maken met kunstof hoekprofieltjes, dan gaat de heli geen kant meer op en is altijd waterdicht mee te nemen.

Het is even knutselen en pielen om alles mooi passend te maken, maar het is leuk om te doen :)

Foto-PHYG7ANT.jpg

Foto-7ICV4DOA.jpg

Knap!! Heel erg knap zelfs, dit wordt het transportmaiddel voor mijn 450 3D, das de enige waar ik nog niks voor heb, voor de micro's heb ik zo'n goekope flightcases (zijn die naam niet waard want is volledig in pvc en kosten dan ook maar 13 euro per stuk) met mousse erin waarin ik de helivorm heb uitgesneden...

Blade Nano QX + DX6i van mijn zoontje zitten samen in één case:

Foto-IEPZWLGP.jpg

130X en DX8 zitten in een 250 size case, onderaan de zender, bovenaan de 130X

Foto-8ET3TVW8.jpg

Mcpx BL en Nano CPX delen samen één koffer:

Foto-EWOH74UH.jpg

En voor thuis heb ik er gewoon een rekje voor gemaakt :p

Foto-IENZEKS4.jpg

er is genoeg hier op fietsafstand om te vliegen, dus met mooi weer inderdaad prima te doen :)

Klepje dicht van de kist en je hebt gelijk een tafeltje

Back