gebruikerservaringen corona 2.4GHz modules

10-60mW is bijna niks toch??
volgens mij zijn die 2,4ghz wireless camera's (die als 1 mijl bereik staan) al 200mW
Voor een dergelijke camera is geen toelating geregistreerd om gebruik te maken van de 2.4GHz.
Het gebruik hiervan is geheel op eigen risico.

Een videolink op 2.4GHz zonder licentie mag maximaal 10mW de ether in blazen.
Met licentie is dat 1W eirp.

volgens mij zijn die 2,4ghz wireless camera's (die als 1 mijl bereik staan) al 200mW

het gaat ook over de manier van transporteren een tv camera zend uit over ongeveer 6 mhz.
zo breed is het signaal ik denk dat voor onze toepassing het wel smaller is paar khz.

tja hoe kun je dat nu het beste uitleggen.je probeert een kuub zand [1000kg] een kilometer ver te krijgen.
of een kilo,daar zit nogal wat verschil in.

10 tot 60 mw is voldoende vermogen voor ons ,de ontvanger daar gaat het om .
die moet goed zijn ,de ontvanger is veel belangrijker .

Ik heb zelfs in het begin van het jaar gevlogen met een defecte hoogfrequentmodule van mijn MX-22 op 35 Mhz.
Vantijd deed het model rare dingen, waarvan ik dacht dat het turbelenties waren of harde wind...

Heb zojuist nog met een zendamateur gesproken, die beweerd dat zelfs 10 mW voldoende zou zijn ...
Op 2,4 Ghz. zit je aardig in de buurt van een microgolfoven,, en teveel vermogen ( straling ) zou dan schadelijk zijn.
Dus 1 Watt vermogen is gezondheidsproblemen zoeken, als je het mij vraagt....

Corona specificaties geven aan van 10 tot 60 mW vermogen

krijgen we dat weer, van binnen uit gefrituurd door je zender :lol:
ik hoop mijn setje deze week te ontvangen, ik ga het goed uittesten :)

Wegens kompleet overschakelen naar ffast van futaba heb ik huidig 2.4 set van Corona niet meer nodig.

Wie heeft er interesse in 1 module voor graupner (bij mij in MX22) en 3 ontvangers. Die bij de module bijzat heeft 2 antennes, nog nieuw in doosje 2 stuks met 1 antenne.

Iemand interesse ?

Ron, Dirk had voorstel van 20 euro voor de ontvanger, als jij er ook 20 per stuk voor over hebt mogen jullie over de module vechten.

dus voor Dirk 1 en voor Ron 2

enkel op die voorwaarde gaan ze los buiten.

pb maar

ik heb al een module, maar ik begrijp dat dirk die ook al heeft.
maar het zijn dus echt die Corona ontvangers??
want ik ben nog geen ontvanger tegen gekomen met 2 antennes (van corona)

die bij de module bijzat heeft er 2, maar heb ergens gelezen dat bij testen telkens 1 ontvangers afgeschermd werd en de ontvanger slechts met 1 ontvanger werkte, men verklaarde toen dat de 2de maar als optisch toebehoren was omdat alle andere 2.4 ontvangers 2 antennes hebben.

De 2 los bijgekochte ontvangers hebben 1 antenne.

maar nu zitten we nog met die module.
Het is ook goed als ik 1 ontvangertje neem, dan kan je die andere verkopen als set met de module.

grt Ron

Om weer ff on topic te gaan!

Ik heb deze week mijn pakketje binnen gekregen, en het zag er goed uit!!
Ik zal wat foto's plaatsen.

full

Achterin de FF9

full

Het ontvangertje

De Module kostte aardig wat kracht om in m'n Futaba (ff)9C te krijgen, vergeleken met de 35mhz module die er netjes in klikt.
Het 'binden'' had ie wel wat moeite mee, maar ik heb m aan de praat gekregen!
Het is nog wel even wennen dat je eerst de zender aan moet zetten, dan de ontvanger, en dan nog 15 seconden wachten voordat ie reageert.

toen ik binnen aan het ''testvliegen'' (torquen) was, had ik last van rare tikjes, net alsof hij een fractie van een seconde op de failsafe springt. Maar dat zal waarschijnlijk aan de 10 TL lampen in de kelder hangen, een 35mhz installatie met ingeschoven antenne gaat daar als een gek tekeer.

ik heb nogsteeds het gevoel dat ik de antenne niet uitgeschoven heb. Maar toen ik het buiten uit ging proberen was alles prima, een hoop lol voor dat geld!!!

nouja foto zegt meer dan 1000 woorden (soms)
full

In de gebruiksaanwijzing staat dat als je de knop op de module langer dan 3 sec ingedrukt houd dat ie van ID veranderd, dus het lijkt mij dat als je dat niet doet dat je de ontvangers gewoon één voor één kan binden (ipv allen te gelijk)

Ik ben tevreden
grt Ron

Laatst bewerkt door een moderator:
Jamara verkoopt ze nu ook.

Als mijn ogen me niet bedriegen zie ik in de FMT en op de Airmix site staan dat Natterer met zijn label Jamara nu ook de Corona 2.4 ghz. moduul en ontvanger versie 2 onder de Jamara vlag levert.

Back