Gebruikerservaringen Robbe Power Peak E1

Hoi,

Ik bezit sinds kort een Robbe Power Peak E1, ziet er mooi uit maar dat is natuurlijk bijzaak.

In de handleiding staat in het geheel niet aangegeven hoe twee accu's tegelijkertijd aangesloten en geladen moeten worden. (Wel een serievoorbeeld maar ik wil twee separate accu's laden.

Ik kan op uitgang 1 (als voorbeeld) probleemloos een 3S2200mAh laden, ook op uitgang 2 gaat dat zonder problemen.

Tegelijkertijd wil dit echter helaas niet en dat zal wel een gebruikersfout zijn maar omdat de handleiding zo beperkt is hoop ik op dit forum medegebruikers te treffen.

Ik heb zowel op de eerste als de tweede (S7)balancer uitgangen een (S6)Multi-adaptor-board aangesloten. Omdat ik voorlopig toch nog geen accu's groter dan S6 gebruik is dat voor mij nog geen beperking.

Op deze manier kan ik dus een accu laden op zowel OUT1 als OUT2 maar niet tegelijkertijd, doe ik dat wel dan geeft het display "Warning Battery Cells Error"

Het is vast een gebruikersfout maar wie heeft ervaring(en) hoe dit moet.

Ik ben benieuwd.

Laatst bewerkt:
out 2 heeft geen balanceer functie als ik de handleiding zo even door kijk.

en mogelijk ben je in de war dat er lipo pakketen geladen kunnen worden van meer dan 7 cellen en vandaar de 2 balanceer uitgangen aan de out1 kant.

blz 36 van de handleiding.

ook is de 28W bij 3S dus nog maar 2A niet heel veel.
het is meer bedoeld voor zender / ontvanger accus.

Hoi Alwin,

Dank vast voor je reactie natuurlijk maar hebben wij het over dezelfde lader. mijn handleiding (komt rechstreeks van de Robbe site) gaat niet verder dan blz. 28.
Voor de volledigheid, het betreft de Robbe Power Peak Eternity robbe ref. 8471

En i.d.d. Out twee is max 24W (geen 28) maar behalve voor zender accu's ook voor een 3Slipo wel een nuttige uitwijk.

Ik hoor graag...

NIco

Vanmiddag na je telefoontje nog even de handleiding bekeken en daarin het volgende gevonden:

An diesem Ausgang besteht keine Möglichkeit, einen Lithium Akku zu balancieren bzw.
Akkus zu entladen!

Op uitgang 2 kun je dus uitsluitend accu's laden. Balanceren en ontladen is op deze uitgang niet mogelijk. De balanceeraansluitingen zijn uitsluitend bedoeld voor uitgang 1.

Jan,

Bedankt voor je antwoord, ik had natuurlijk liever iets anders gehoord maar nu ben ik overtuigd, overigens Alwin ook bedankt jij noemde (denk) ik het acrobat blz. nr. want dan kom je i.d.d. p de pagina uit die dat (niet al te duidelijk maar toch) beschrijft.

Als ik met deze lader dan toch gebalanceerd meerdere 3S accu's wil laden zal op OUT1 moeten serieschakelen.
Wel een optie maar voor een lader in deze prijsklasse natuurlijk teleurstellend.

Deze mag dicht.

Nico

Laatst bewerkt:
Hoi ik heb ook een e1 sinds kort van Robbe.

Wat mij opvalt hij laad wel tot 200% en stel e à juist in het accu menu en na een uur laden nog geen extra ampère in de accu zelf. Op de bec van de heli dus een rood ledje ipv enkele groenen erbij! Dit is mijn eerste lipo en lader maar grrrr wie kan mij helpen?

Alvast bedankt.

Ik ben ook in het bezit van een Robbe E1 lader,

Het is belangrijk dat je een goede verbinding hebt tussen je accu en je balancer aansluiting.
Deze lader is hier zeer gevoelig op. ( Daarom vind ik het ook een zeer goede lader).
Liefst connectors met goud contacten gebruiken.

Verder vind ik het verstandig om eerst de handleiding door te nemen voor je een lader koopt, dan ben je op de hoogte van de mogelijkheden.

groet, Twan

Hoi Twan

De lader bleek kapot te zijn! Handleiding wel gelezen overigens. Inmiddels een "nieuwe" gekregen echter deze deugt ook niet! Ja hij laad wel maar het display is zeer slecht leesbaar daar er dotjes missen in de tekst. Ook de achtergrond verlichting doet het niet! Het user menu ben ik al doorlopen en de juiste parameters ingesteld zoals contrast ende achtergrond verlichting op aan! Weet jij wellicht nog iets meer? Alvast bedankt

Als, deze ook niet oke is..... terug naar de winkel!

Gr. Twan

Laatst bewerkt door een moderator:
Back