GECKO - Wie heeft er ervaringen mee. . .

Het betreft dit toestel:

GECKO

Ben bezig om hem te bouwen met een SPEED 400 en enkele kleine servo's (9 gram) en een klein GWS-ontvangertje.
Accu wordt een 8,4 Volt NiCD cellen.
Als prop een APC slow-fly (weet niet precies een bestel-nr.).

Als motor waarschijnlijk niet ideaal maar wil er niet al te veel aan kwijt zijn. . . . (Zeeuw hé).

Iemand ervaring met dit toestel? ? ?

Was eigenlijk gewoon nieuwsgierig hierna. . . . . .

Bij mij op de club heeft twee man hem gemaakt.
Ik ben ook al een half jaar bezig er een te bouwen maar ben er toch meestal te lui voor :oops:
Voor de mijne heb ik dit motortje gekocht: https://www.unitedhobbies.com/UNITEDHOBBIES/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=2105&image=3
Die heb je voor 17 euro op je deurmat liggen. Verder heb ik een regelaartje voor 20 euro gekocht en een 3s 2000mah lipo voor 17 euro dus zo duur hoeft het niet te zijn.
Fotootje van de Gecko van een clubgenoot:
20060916-03.JPG

Hey,

Is het mogelijk om via 1 van jullie een kopietje te krijgen van de plannen van dit toestel?

In dit draadje :

Gecko tekeningen draadje

zijn er verschillende mensen in geïntresseerd, maar de topicstarter reageert niet meer.

Zou je mij daarmee uit de nood kunnen helpen?

Mvg,

Dennis

Geweldig kistje!
Sp 400 lijkt mij een beetje mager, maar een andere motor kan altijd nog.
Heb er ondertussen al drie gebouwd, maar dat komt door storing, waardoor ik er al twee gecrashed heb.
Ik vlieg hem met een Typhoon 6/20 en 8 GP1100 cellen.
Dit jaar wil ik hem voorzien van LiPo, waardoor ik verwacht ongelimiteerd vertikaal te kunnen.

gecko.jpg

Airco schreef ooit eens een keer. . . .

Hey,

Is het mogelijk om via 1 van jullie een kopietje te krijgen van de plannen van dit toestel?

De tekeningen zaten enige tijd geleden bij de FMT.

Zal ze anders eens een keer (in de loop van de week of volgende week) copiëren.

Stuur me anders effe je adres via een PB'tje.

effe nog snel een tip, versterk het kielvlak en hoogteroer ivm flutter dat zich hier bij een Gecko openbaart. Er vliegen er hier soms 2 rond en beide hebben er wel eens last van.

hm, heeft iemand de tekeningen digitaal?

Het lijk mij ook wel een mooi modelletje aangezien ik verwacht mijn Microbe binnen no-time af te hebben.

Roland W.V.A. van Os zei:
...
Ben bezig om hem te bouwen met een SPEED 400 en enkele kleine servo's (9 gram) en een klein GWS-ontvangertje.
Accu wordt een 8,4 Volt NiCD cellen.
Als prop een APC slow-fly (weet niet precies een bestel-nr.)... .

Speed400 met slow-fly? Dan toch wel van belang welke maat je had gedacht met eventueel vertraging.

Advies: zet er een borsteloze op. Een zogenaamde "fietsbel" en regelaar zijn de kosten niet echt.
Een zwakke 400 met beperkte levensduur en tegenvallende prestaties is mischien niet de moeite.

Overweeg naast geld ook de tijd die je in een hobby steekt. Niet zozeer de bouwtijd thuis (want dat is ontspanning), maar meer de scharse vliegtijd die je op het veld kan besteden. Dan kan het maar beter gelijk goed en leuk zijn.

Harold zei:
Advies: zet er een borsteloze op. Een zogenaamde "fietsbel" en regelaar zijn de kosten niet echt.
Een zwakke 400 met beperkte levensduur en tegenvallende prestaties is mischien niet de moeite.

Overweeg naast geld ook de tijd die je in een hobby steekt. Niet zozeer de bouwtijd thuis (want dat is ontspanning), maar meer de scharse vliegtijd die je op het veld kan besteden. Dan kan het maar beter gelijk goed en leuk zijn.

Die ''fietsbel en regelaar''. . . . . Hoe of wat is dat voor iets en kan dat ook op een NiCd-accu.
Ben eigenlijk niet zo zeer van plan om gelijk op LIPO's te storten.

En waar kan ik die ''fietsbel en regelaar'' bestellen ?????????

Roland, ik zal van het weekend of anders Dinsdag eens vragen aan Frans en Erik, zij vliegen hem dacht ik met een typhoon 6/?? met nimh cellen. Ik weet alleen niet welke prop en hoeveel cellen ze gebruiken.

Als je de foto's bij het artikel in de FMT van februari 2005 bekijkt, zie je dat een rib van de
rechtervleugel geknakt is, de neuslijst lijkt intact, net als de eindlijst.
Folie is ook niet kapot zover ik kan zien.
Vreemd, iets te licht uitgevoerd ?

Voor alle geïnteresseerde hier de ''Einkaufsliste Rohbau''. . . .

• 1 Balsa 1mm
    2 Balsa 1,5mm
    1 Balsa 2 mm
    1 Balsa 2,5mm
    1 Balsa 3mm
    1 Balsa 5mm
    (Balsa 8mm)
    1 Kiefernleiste 2x2mm
    Kiefer 2x8mm
    Sperrholz 1mm
    Sperrholz 3mm
    (Sperrholz 2mm)
    1 Stahldraht 2mm
    1 Stahldraht 0,6mm
    Stahldraht 1,0mm
    1 Bowdenzug-innenrohr
    Buchendübel 3mm
Lijst is een exacte copy van de in de FMT afgedrukte inkoops-lijst (FMT 02/05).
Mocht je niet toekomen met je materiaal of anderzins iets te veel en/of te weinig hebben.

Sorry dan!!!! :?

En ikk heb de gegevens van de motor waar Frans hem mee vliegt.
AXI 1208/24 op 10 cellen met een 10x5 APC E prop.

Erik vliegt hem dacht ik met een typhoon 15/10 maar welke prop en accu weet ik niet.

De versie van Frans gaat ongelimiteerd vertikaal en die van Erik haalt dat net niet.

frodo zei:
Als je de foto's bij het artikel in de FMT van februari 2005 bekijkt, zie je dat een rib van de
rechtervleugel geknakt is, de neuslijst lijkt intact, net als de eindlijst.
Folie is ook niet kapot zover ik kan zien.
Vreemd, iets te licht uitgevoerd ?

Klopt, door de spanning van de folie is er bij mij (na een aantal maanden) ook een rib verbogen.
Niet te licht balsa gebruiken en voorzichtig (zo koud mogelijk) strijken.

Ik vlieg de Gecko met een typhoon 6/20, 18A esc, 8 cellen GP1100 en een 8x4 apc-e prop.
Gaat niet vertikaal, maar voldoende power.

mijn broertje vloog hem met een speed400(graupner) en een vertraging erop. gewoon 8 nihm celletjes. het gaat niet vertikaal maar hij vliegt er zeker niet minder leuk om :D

Back