gecrashed....maar de reden?

Goede model? ......yep

Reikwijdtetest?......yep, met draaiende motor geen enkel probleem.

Het omsolderen van een servo zou niet tot dit mogen leiden, wel vreemd dat dat de bewuste servo is die raar deed. Alhoewel, heeft het in die keren dat ie gevlogen heeft nooit gedaan.

Maar die servo ga ik in elk geval niet meer gebruiken.

Zo iets doet me ergens aan denken.
Weet niet wat voor servo het is.
Bekijk de binnenkant maar eens.
En wat voor een kleurtje de tandwielen en lagers hebben.
Meer kan ik effe niet zeggen is nog al pijnlijk hier.:mad:

Han.

Ik heb ooit dezelfde problemen gehad.
Alles in orde, en soms in de lucht allerlei rare zaken.
Goed binnen weten te krijgen want t was even... en dan weer weg...

Weer de hele boel nalopen, range checks met motor lopend... niets hielp.

Vliegen maar weer... en een crash...

Na de crash thuis de hele setup opgestel zoals hij in het toestel zat.
Rudder servo deed raar. die sloeg soms helemaal uit.
Andere ontvanger gepakt uit een zwever, waar al een accu pakket aan zat...
Puur toeval.... rudder servo niets meer mee aan de hand!
Originele ontvanger geplaatst met ander accu:

Probleem verholpen!

Kortom, kijk eens naar je accupakket, wie weet?

Servootjes opengeschroefd en gecontroleerd, setupje vliegt al weer een tijdje rond in een ander kissie!

Het is een analoge Hitec servo, type moet ik even te goed houden maar ik meen de MG625?? Daarvan had ik er 2 op de ailerons en 2 op het hoog/laag. Op rudder zat nog een sterkere Hitec servo.

Meer dan voldoende voor deze kist in elk geval zelfs op 4,8 volt en 3Dvliegen doe ik niet. Ik heb dat accupack inclusief de ontvanger reeds in een andere kist zitten en daar heb ik dit fenomeen nog niet terug gezien na een vlucht 6 á 7. In een nieuwe kist (waar ik naarstig naar op zoek ben
:rolleyes:) komt zowiezo een nieuw 5 cellen accupakket, ik ga daar geen risico's meer mee lopen.

Nu heb ik in china een nieuwe ontsteking besteld (kostte maar 30 dollar met goede recensies) maar geen hallsensor. Ik weet niet of ik hem daarmee de DA50 gestart ga krijgen. Nu kan ik 2 dingen doen, óf nog een sensor bestellen óf toch proberen de huidige DA onsteking van een nieuwe bougiekabel inclusief de mantel te voorzien.

Kan dit? Want volgens mij kan je de DA ontsteking niet zo maar open maken zonder het hele doosje te mollen. Met de DA ontsteking is verder in principe niets mis mee......

Dan nog een vraag, plaatsen van een powerbox, heeft dat zin? Dan meteen graag de uitleg van zo'n ding, ik heb er nooit mee gewerkt. Wat doet en/of voorkomt het?

Laatst bewerkt:
Kan dit? Want volgens mij kan je de DA ontsteking niet zo maar open maken zonder het hele doosje te mollen. Met de DA ontsteking is verder in principe niets mis mee......

Waarom stuur je de onsteking niet even naar TC en laat je hem nakijken en gelijk een nieuwe mantel om je bougiekabel zetten.

Dan weet je gelijk dat die weer 100% is .

Mvg Johan

Back