gedaan met de pret bij UNITED HOBBIES

• Topicstarter Topicstarter 3w_flyer
  • Startdatum Startdatum
ff oftopic maar hier word wel veel geraeageerd dus.. :P
ik ben nu een setup aan het samenstellen bij UH maar ik kan kiezen tussen een regelaar die op voorraad is van 37 dollar
of 1ntje die niet op voorraad is voor voor 16 dollar...(stock -17)
als ik die wat er niet meer is bestelhoe lang gaat het dan duren .. ?
tog wel binnen een maand in huis.. ?

het staat er meestal onderaan bij wanneer de ETA is.

vanaf betaling is het een 2 tal weken alvorens je paketje er is. Op voorwaarde dat alles in stock is.

alles is perfekt te volgen op de site maar dit is dus offtopic en begint op winkelbespreking te lijken.

we hebben het hier over douanekosten die je kunt krijgen. Niet alleen bij UH maar uiteraard bij elke buitenlandse bestelling buiten de EEG

sorry :oops: maar er staat dus niets bij en niet om UH ofzo(dus geen winkel bespreking)
maar ik wil graag bestellen en weet nu niet wat ik kan doen.. nouja ik pb wel ff iemand..
nu :ontopic:

Winkelbesprekingen zijn inderdaad niet toegestaan op dit forum.. ;)

Om ff ontopic te blijven; het nadeel van eenmaal moeten betalen aan de postbode is dat je op een lijst staat. Meestal ben je bij volgende zendingen weer de pisang. Zelf ook regelmatig dingen in HK en USA besteld. Tot nu toe nooit de klos geweest, maar ik ken ook verhalen van mensen die 1x aan de beurt zijn geweest en vervolgens echt ELKE zending moeten bijbetalen... Is natuurlijk ook een beetje risico van het vak: voor een habbekrats iets kopen in HK en hopen dat je 'erdoor' komt. Aan de andere kant ben je vaak nogsteeds goedkoper dan dat je het in NL zou kopen.

Er zij al aardig wat topics pver douane en de kosten.

Het komt er wettelijk op neer dat je altijd btw moet betalen op verzendingen van buiten de EU. ( dus ook Turkije en Zwitserland ). De praktijk is een ander verhaal. Als de douane je pakket tegenhoud en het is boven de 50Euro moet je aanbiedings kosten + invoertax + btw + betalen.
De kosten hangt echt af van wie je pakket in de EU inbrengt, de post, ups dhl....zij bepalen dat en gaat van 10 tot 25 Euro.
. Invoertaxen en btw bepaald de douane aan de hand van tarbel.
http://tarweb.minfin.fgov.be/start_page.htm
Dus wie op save wil spelen moet altijd omrekenen + aanbieding + btw ... Vaak doe je dan al niet veel voordeel door buiten de EU te bestellen.

TM

nee maar als je het daar besteld kun je het veel goedkoper hebben,
en als ze hem pakken dan kost het ongeveer het zelfde als in nederland (ligt eraan wat.. als je een groot pakket hebt wat je vergeleken met nederlands spul z`n 80 euro ofzo scheelt heb je het nog steeds goedkoper...)
dus gok ik het er wel op :)

ik vind dat je niet moet janken als je eens moet dokken.
tenslotte hoort het erbij.

je moet die kosten gewoon erbij tellen in het begin, kan het enkel meevallen.

word het dan te duur ?
koop dan gewoon lokaal bij je hobbyshop.

De hoogte van de import belasting of de inoerrechten zoals het ook wel genoemd wordt is GEEN vast bedrag of percentage. Het is afhankelijk van wat er IN het pakket zit. Sommige dingen zijn vrij van invoerrechten maar andere artikelen kosten je zomaar 25%.
Wat de percentages zijn kan je bij de douane telefoon opvragen (0800 0143). Je kan ook op de site kijken ( http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/ ). Helaas kan ik daar niet alles terug vinden vandaar de douane telefoon.
Je moet dan het rekening bedrag, de invoerrechten en de verzendkosten bij elkaar optellen en over dat totaal bedrag moet je ook nog eens 19% BTW betalen. KASSA! :evil:
"Vroeger" waren er nog wel eens winkels die een nep bedrag op de bijgevoegde rekining zette om zo de invoerrechten zo laag mogelijk te houden. Ook de omschrijving werd nog al eens "aangepast" om dezelfde reden.
Helaas doen vooral de verkopers in Amerika dat tegenwoordig niet zo snel meer omdat dat door de eigen overheid verboden is. Als ze het toch doen dan kunnen ze hoge boetes krijgen. In verband met de anti terroristen regels zijn ze namelijk verplicht om exact op de bonnen te schrijven wat er in het pakket zit.
Sommige verkopers zijn creatiever dan anderen en weten de omschrijving zo te maken dat het toch voor ons wat gunstiger uitkomt. Helaas zijn omschrijvingen als "spare parts" of "Toy parts" meestal niet voldoende. Als het er zo toch door komt dan heb je mazzel maar je moet er niet te veel op hopen. En als de douane de zaak niet vertrouwd dan mogen ze het pakket open maken en kijken wat erin zit. Dus dan is het alsnog mogelijk dat de rekening (veel) hoger uitvalt dan gedacht (of gehoopt).
Ook komt het wel eens voor dat een pakket zonder meer door de douane heen "fietst" zodat je zonder een cent te hoeven betalen je pakket thuis krijgt. Helaas komt dit maar zelden voor dus hoop er niet te veel op.
Ik vergat nog iets. De forwarder via welke het pakket verstuurd is (TNT of FEDEX of UPS of wie dan ook) zullen vaak ook nog enkele euro's in rekening brengen voor het afhandelen van de douane zaken. Nogmaals kassa :roll:

Afgelopen vrijdag & maandag nog drie pakketten uit China binnengekregen, allen zonder extra kosten. :mrgreen:

Echter, drie zendingen uit USA in verschillende periodes besteld. Allemaal met heffingen binnengekregen. :( Waren wel grotere dozen, dus pakkans ook groter ? :?

Anyway, ik koop overal MAAR ZEKER OOK bij de locale Hobbywinkels.

Net wat je zegt, niet zeuren. It's all in the game :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Ik bestel (net als zo velen op dit forum) regelmatig van buiten de EU gewoonweg omdat het zelfs met douanekosten en invoerrechten vaak nog steeds stukken goedkoper is dan binnen de EU kopen. Dan betaal ik die kosten met een glimlach hoor. Als het voor de zelfde prijs binnen de EU had gekund had ik het wel binnen de EU gekocht.

Back