Gedrag op auto-forums

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door NVM, 25 mrt 2004.

  1. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Liever had ik nooit hierover willen schrijven, echter de actuele situatie dwingt mij hier wel toe.

    Ik heb het idee dat de goede technische kennis hier aanwezig, ondersneeuwt onder de onzinpostings, zinloze postings, scheldpartijen en noem zo maar op... Werkelijk belachelijk en ons mooie forum onwaardig!!

    Heb respect voor elkaar!!!! Op de andere forums wordt ook niet op elkaar gescholden of geouwehoerd.. Ik ga kijken hoe ik hier de touwtjes wat strakker aan kan halen.. jammer..

    Om te beginnen een paar stel-regels:

    - Geen oude topics ophalen met onzing antwoorden, nergens voor nodig
    - Geen geslowchat, oftewel, off-topic geneuzel in zinvol bedoelde postings
    - Respect voor de medemodelbouwers, het is zo reuzemakkelijk om vanachter je pc een ander voor rotte vis uit te schelden.. held...
    - Denk er om: dit is een technisch forum, geen www.fokzine.net of ander ouwehoerforum.

    Zo... nu een bak koffie... Het lijkt wel of ik mijn zoon van 3,5 hier een reprimande geef...

    Robert :cry:
     
  2. he iik ben het helemaal met je eens datje respect voor elkaar moet hebben en dat je niet op het forum moet schelden
     
  3. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    vroeger vertoefde ik enkel en alleen in de auto-forums.

    Nu overal nog behalve daar. Om de redenen die Robert hierboven vermeld.
     
  4. corvette

    corvette Guest

    Kunnen de mods die topics niet gewoon verwijderen ?
    Het staat behoorlijk lelijk , iedereen kan het nog lezen en het is dan gelijk duidelijk voor die mensen dat ze zulke zaken niet moeten uitvechten ( o.i.d. ) op het forum.
     
  5. rc-freak

    rc-freak Guest

    Ik ben helemaal met Robert eens!!!Ik geef toe dat ik wel een iets offtopics zeg.
    Maar we moeten het forum wel leuk houden!!!

    Groeten rc-freak
     
  6. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    NEE, de mods gaan er voor zorgen dat dat niet meer hoeft, en het ook op dit stukje forum gewoon normaal bezocht kan worden zonder dat er posts verwijderd te hoeven worden.
     
  7. Anonieme

    Anonieme Guest

    Ik heb eerlijk gezegt nergens last van,
    en wat is er beter dan gewoon dat soort mensen tenegeren...
     
  8. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Als iedereen dat deed was er inderdaad niet zo heel veel aan de hand. Wat de laatste tijd te veel gebeurt is dat iemand iets roept wat voor de discussie niet relevant is. Dat is op zich niet erg, af en toe een off-topic reply moet kunnen, maar het moet:
    a. Niet uit de hand lopen; de topictitel moet zo ongeveer de lading dekken.
    b. Netjes blijven. We zagen onlangs dat een correctie in het verkeerde keelgat schoot bij een van de forumgebruikers, waarna er wat gescheld was over en weer. Dat is, zoals Robert al zei, niet de bedoeling.

    Met andere woorden: ouwehoeren doen we (tot op zekere hoogte) in het Cafe, schelden doen we alleen thuis tegen vriendjes en zelfs liever daar niet :wink:
     
  9. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    gescheld tegen elkaar of opmerkingen die niet door de beugel kunnen kunnen niet meer.
    die draden gaan (helaas voor de vragensteller of draadstarter) op slot.

    en om te voorkomen dat het 1 grote slotenbende word, gaan we het vanaf NU ook hier in het autogedeelte gezellig en informatief houden.

    accoord iedereen ?
     
  10. BlackFox

    BlackFox Guest

    Deal :D

    Tis wel vervelend als je zo ziet dat de topictitel over bv een meeting gaat en als je dan enkele pagina's verder kijkt dan zie je dat het ineens over iemand's oma gaat ofzo.

    Ok, we gaan allemaal wel eens offtopic (het is ook zo verleidend soms) maar sommige mensen reageren ook op zo'n vervelende of domme manier dat het gewoon reactie uitlokt.

    BlackFox (die gaat proberen ontopic te blijven)
     
  11. Stijn S

    Stijn S Guest

    tja wat moet ik ervan zeggen.
    sommige mensen gooien gewoon roet in het eten door het voor anderen te verpesten. ik vind dit ook heel jammer, want nu begint het auto
    topic een slechte naam te krijgen. ook worden er vaak dit soort reactie's
    gegeven(ik krijg nog 5 euro van jou he). Dit soort dingen zijn prive
    en hoeft niet in een topic gezegd te worden!!!!! Het zou ook niet verkeerd
    zijn als sommige mensen die het modelbouwforum opvallend zitten te
    zieken een verbod krijgen van bijvoorbeeld 1 week om niet meer op
    het modelbouwforum te komen. gaat deze persoon nog een paar keer
    in de fout dan word hij helemaal verwijderd, maar dit is natuurlijk bijna
    niet mogelijk denk ik. ik hoop dat er gewoon normaal op elkaar gereageerd wordt en het schelden achterwege wordt gelaten.
    zo ik denk dat ik wel genoeg gepreekt heb, maar de boodschap is in
    iedergeval wel duidelijk. het modelbouwforum is net 2 jaar oud en
    het zou leuk zijn dat vanaf nu deze dingen niet meer gebeuren.
     
  12. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    :stijn: Wat je daar zegt over die ban's lijkt me ook niet echt efficiënt. Als iemand gebannen wordt is het eerste wat die doet een nieuwe account aanmaken en ons het leven nog zuurder proberen maken omdat hij pissed is wegens zijn ban.

    Of dat is toch wat ik er van denk.

    Deel liever niet te snel bans uit. Het zal het forum ook een slechtere naam geven.
    Nu kan je er nog mee uitpakken dat er nog niemand geband is.
     
  13. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Ik ben in pricipe Anti-Ban, dus vrees niet al te veel....

    Robert
     
  14. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    'k heb ondertussen wat ervaring met andere fora die totaal niet over r/c gaan en daar worden mensen die veel offtopic of zich niet netjes aan de regels houden simpel voor bepaalde tijd gebant, mag een week zijn, mag ook langer... 'k zeg niet dat 't goed is, maar op andere fora wordt er te lang mee gewacht en lopen de problemen uit de hand en daar is bannen al te laat.....
     
  15. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    ik heb liever mensen die (met een beetje sturing) plezier beleven en info vergaren van het forum dan ze te bannen.
     
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Op het forum van tweakers wordt je ook soms niet goed van die minderjarige "Systeembeheerders" die maar van alles beweren zonder echt te weten wat ze zeggen of uberhaupt 1 MCSE-boek te hebben doorgelezen wat dan de nodige reacties opleverd maar niet te vergeten het de topicstarter/zoeker in de war brengt.
    Hier zie je dat soort dingen ook voorbj komen zoals overdreven snelheden of specs van hun motoren wat veelal de nodige discussies uitlokt.
     
  17. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Het zijn met name de onnodige discussies die me (ons) storen 8) . Maar goed, dit draadje doorlezend merk ik dat velen het probleem onderkennen en er hetzelfde over denken, dus als het goed is, is er geen probleem meer.
     
  18. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    Net als ik vandaag weer zie hoe mensen motor als moter schrijven.....

    Dat je wel eens een tiepvout :wink: maakt is normaal maar als mensen dit soort fouten zichzelf aanleren als de correcte spelling ga je je wel eens afvragen als je nu wel of niet moet ingrijpen...
    En dan maar niet te praten over die zuiderburen met hun rare woorden en benamingen :roll: :lol:
     
  19. BlackFox

    BlackFox Guest

    elaba :!: :wink:
    Wat moeten wij dan wel denken over onze noorderburen :lol:

    Maarja, dit is juist wat ze bedoelen met het gedrag in de auto afdeling :wink:
     
  20. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    De noorderburen winnen nooit het Groot Dictee der Nederlandsche Taal.
     

Deel Deze Pagina