Gedrag op auto-forums

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door NVM, 25 mrt 2004.

  1. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    hahaha

    zet daar ook maar "Tien voor Taal" bij Ron :wink:
     
  2. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    Wij kunnen net het zelfde zeggen van onze noorderburen :lol:
     
  3. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    Dat er verkeerd taalgebruik is vind ik niet al te erg.. ik ben zelf ook geen ster in ABN..... 't moet alleen niet te erg worden en dat is 't soms wel.. en 'k begrijp dat dat ook wel de nodig reacties oplevert...
     
  4. NVM

    NVM

    Lid geworden:
    28 mrt 2002
    Berichten:
    5.418
    Laat dit nou alsjeblieft niet weeeeer op een discussie over wel of geen dyslexie worden a.u.b...

    Robert
     
  5. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    Ik heb er ondertussen al mee leren leven hoor, met de 'Hollandse' woorden. Ik betrap er me zelfs op dat ik zelf in het dagelijkse leven Hollandse uitspraken begin over te nemen.

    ps. Of moet ik Nederlandse zeggen.
     
  6. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ok, voor ik begin: het helemaal niet mijn bedoeling om dit draadje nieuw leven in te blazen, dus aan- of opmerkingen op deze bijdrage graag voor u houden of PB-en naar ondergetekende.
    De afgelopen dagen heeft er een heftige discussie gewoed over het gebruik van msn-taal op het forum. Ik was daar zelf de aanstichter van, maar het forum, en helemaal een auto-forum, is niet de goede plek voor die discussie.
    Ik (en andere moderators) willen eigenlijk iets simpels: een leesbaar en leefbaar forum. Leefbaar is het de laatste tijd zeker, leesbaar niet voor iedereen. Ik ben me ervan bewust dat juist op dit deel van het forum de 'msn-jeugd' erg actief is, ik msn zelf ook veel, maar msn-taal gebruiken we bij voorkeur niet op het forum. Dat houdt concreet het volgende in:
    We gebruiken bij voorkeur geen afkortingen en emoticons als mss, :p, :d en dat soort ellende.
    Iedereen probeert zijn post goedloos op het forum te krijgen (let wel: niet foutloos!). Dat betekent dat een tikfout abslouut geen probleem is, maar onbegrijpelijke taal door veelvuldige fouten, luiheid of het gebrek aan leestekens wel een probleem is.
    Als er mensen problemen mee hebben, dan hoor ik dat heel graag via PB. Bedenk dat dit soort maatregelen alleen gelden omdat ook andere mensen, veelal wat ouder, die niet thuis zijn in de msn-taal, ook willen begrijpen wat jullie allemaal voor interessante dingen te melden hebben.
    Ik hoop op jullie begrip en medewerking.
     
  7. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Ik vraag mensen één keer om leesbaar Nederlands te schrijven. Willen ze dat niet dan blijven ze van mijn hulp/suggesties/kritiek verstoken. Hetzelfde geldt voor titels zonder informatie: "Vraagje", "Mooi" enz. die open ik niet meer.
     
  8. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Idd dat heb ik ook als het niet te lezen dan lees ik niet eens verder. Is het ook niet een idee om topics met een titel wat ron hier boven zegt om die topics gelijk weg te gooien misschien leren de meeste dan om een normale titel te verzinnen.

    Je kan een aardig lange titel maken en aan een goeie titel kan iemand zien of hij daar iets van weet of meer van wil weten.

    En het valt me ook heel erg op dat het een bepaalde leeftijds groep is waar dit veel vuldig gezien wordt die turbotaal die totaal niet te lezen is..........
     
  9. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Ik snap wat je bedoelt, maar ik ben het niet helemaal met je eens. In de eerste plaats wil ik niet een bepaalde groep aanwijzen die veel gebruik maakt van msn-taal, ik constateer alleen dat het zo is en dat zelfs ik, met mijn 24 jaren toch nog redelijk jong, soms moeite heb het te begrijpen. Dat komt niet alleen door msn-taal, maar ook door onbegrijpelijke zinnen.
    Een topic direct weggooien vind ik eigenlijk pas de laatste optie, maar wat Ron zegt vind ik wel een mooie lijn: ik vraag het een keer vriendelijk, daarna reageer kijk ik er niet meer naar, en met mijn magische moderator-krachten kan ik zelfs topics verwijderen of aanpassen. Ik wil alleen niet achter iedereen zijn kont aanlopen (heb ik dit draadje toch weer nieuw leven ingeblazen, jammer)
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    Je doet nu zelf ook turbo taal, wat is Idd ? (Dat weten bepaalde mensen dus ook niet) :lol:

    Ik denk dat een TE lange titel ook weer niet nodig is...

    Ik denk 5 woorden ongeveer.

    Bijvoorbeeld (Oud :p) : Hulp.
    Daar schiet je dus niets meer op, maar bijvoorbeeld :

    Help, mijn electro motor loopt niet meer.

    Dan vind ik het onderste iets netter, maar het is maar net de gok als het in de onderwerpen lijst past (dat je de titel helemaal ziet ;) )
     
  11. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Die titel geeft ook weinig informatie. Dat je hulp zoekt ligt soieso voor de hand. Welke motor/auto/regelaar? Probleem-omschrijving in één-twee woorden erbij.

    "Motor xyz hapert/doet niets meer/stinkt/vermogen weg/rammelt/vonkt ...".
     

Deel Deze Pagina