geen contact met mijn Sky Eagle

Ik heb een Sky Eagle van Nine Eagels. Na een keer vliegen geen contact meer tussen zender en ontvanger. Groen lampje brand op de ontvanger dus power is ok. Prop draait ook dus moter ok. Alleen geen contact tussen ontvanger en zender

Iemand suggesties?

grt
Sledge

Binden

Even wat achtergrondinformatie over het 'binden'
Zenders/ ontvangers werken op verschillende golflengten. Vroeger werd (en wordt nu nog) voor vliegen 35 mHz gebruikt waarbij deze golflengte was onderverdeeld over een aantal verschillende kanalen. Je kon per vlieger maar één keer een kanaal bezetten. Meerdere vliegers op één kanaal betekent beinvloeding van elkaars signalen en dus problemen (crashes)
Tegenwoordig wordt steeds meer 2,4 gHz gebruikt waarbij dat geen probleem meer is. Elke zender en ontvanger zijn gebonden waarbij de ontvanger alleen naar zijn "eigen" zender luistert.
Dat binden gaat volgens een bepaalde procedure die voor elk type/ merk wel wat kan afwijken. In jouw handleiding staat daar niets over in (zo gauw niet gevonden). Je moet dus naar de handleiding van je ontvanger kijken hoe die procedure daarvoor is.

Helemaal niks meer... *zucht*

Hallo iedereen.,

Ik heb een probleem met mn sky eagle van nine eagles.
Als ik mn accu in de oplader doe brand er een groen lampje dus de accu is opgeladen ( knipperen als ie aan het laden is) maar goed als ik hm dan in mn vliegtuig doe doet ie geen enkele rambam meer;)
Heeft iemand advies ik heb hem nu iets langer dan een jaar dus ik heb volgens mij geen garantie meer.

Mvg mark

Back