servo's worden ook nat van opspattend water, spray wat de props opgooien
en niet al je landingen zullen 100% netjes verlopen, dan is het handiger alvast rekening te houden met een nat voorval
tipje voor je servo stekkers:
als ik het nu goed zie, ben je 4 stekkers los in de ontvanger aan het steken, iedere keer dat de vleugel er op moet.
daar zijn servo stekkers niet echt op gebouwd. kan wel, maar gaat etteren na een (stevige) tijd. zeker recht in de ontvanger kan dat uitdagingen geven.
ook is nu je servo volgorde van belang om in de gaten te houden.
kijken hier eens naar:
klik
dit zijn stekkers met 6 pinnen. kun je 2 servo draden zo op solderen...
pak een paar servo verlengdraden van 5 of 10 cm, stop deze in de ontvanger.
blijft de ontvanger vrij van al dat in en uittrekken van stekkers. en kun je die 2 servo's nooit meer omdraaien. geeft rare effecten in een toestel...
zeker als je daar pas na de start achter komt.
de + en - op een servo is identiek, die zou je zelfs op elkaar kunnen solderen, waardoor je voor de + en - maar 2 pinnen kwijt bent in totaal.
dan kun je de 4 signaaldraden op de andere pinnen zetten. heb je maar 1 stekker, alles aangesloten.
dit toestel is niet zo groot, servo's trekken niet zoveel dat je de + of - draad overbelast.
en anders kun je altijd gewoon 2 mpx stekkers gebruiken. alleen ff merken welke waar hoort.
of mannetje vrouwtje bij de 2e stekker omdraaien.
ikzelf gebruik deze al een jaar of wat in mijn toestellen..
meestal heb ik 2 servo's in de vleugel, en hiermee hou ik het simpel voor mezelf.