Geen lift

• Topicstarter Topicstarter Jaap60
  • Startdatum Startdatum
J

Jaap60

Guest
Hallo ik even een beginners vraagje, ben sinds kort in bezit van een Honeybee king 3 (beetje overmoedig na coax heli) nu ben ik voorzichtig bezig geweest maar krijg hem met bijna volgas slecht van de grond, zeg maar niets. Afstelling ?? Wie heeft een goede tip.
BVD.

Kijk eens naar de esky (belt) video's van Marc op YouTube - Kanaal van nuttcaze
Hij legt onder andere de afstelling uit, misschien mankeert jaar bij jouw king iets aan :confused:
Zelf in het begin ook met een king v3 gevlogen, (heb 'm nog wel maar hij vliegt niet meer,) en van dat soort video's veel geleerd.

Laatst bewerkt:
Hoi Jaap,

De link die Chris je geeft is inderdaad zeer leerzaam.
De kans is groot dat de pitch van je bladen niet goed staat. Staat de linker knop op je zender soms helemaal naar links ? Dit in combinate met een verkeerd afgestelde tuimelschijf kan dit probleem veroorzaken.

Klinkt misschien dom, maar zitten je bladen goed in de houder??
Wat is je woonplaats mischien woont er iemand in je buurt die eens met je mee kan kijken.

In ieder geval succes met de overstap naar een CP heli en het afstellen van je King.
Groet,
Andreas

Bedankt voor jullie snelle reactie's. Ga het e.a. controleren, het enigste wat ik gedaan heb is de swashplate voor over gezet (3 slagen) stond niet horizontaal en de hov.pit knop staat helemaal naar links (-). De rotor bladen heb ik nog niet kunnen controleren heb nog geen pitchmeter, ga ik dus wel aanschaffen. Hopelijk gaat het lukken laat het jullie wel weten. Verdere tips zijn welkom.

Bedankt voor jullie snelle reactie's. Ga het e.a. controleren, het enigste wat ik gedaan heb is de swashplate voor over gezet (3 slagen) stond niet horizontaal en de hov.pit knop staat helemaal naar links (-). De rotor bladen heb ik nog niet kunnen controleren heb nog geen pitchmeter, ga ik dus wel aanschaffen. Hopelijk gaat het lukken laat het jullie wel weten. Verdere tips zijn welkom.

Heb vandaag weer een kleine poging gewaagt komt nu na het verstellen van swashplate en de hov.pit knop geheel naar rechts (+) wel wat van de grond, gaat wel erg naar links ondanks dat de trimschuif helemaal naar recht staat. Dus het begin is er.....goed afstellen en heeeeel veel geduld hebben.

Hallo allemaal, na wat controlen werk te hebben uitgevoerd hierbij wat bevindingen.....blade tracking goed..... idle up op normaal, hov. pit knop midd. stand, throttle knop midd. (50%) +2 gr. bij 100% +7gr. Wat moet hierbij de stand van peddels zijn ? Krijg hem niet goed in de hovering (nog veel oefenen denk ik).:D

Back