geen of late reactie

• Topicstarter Topicstarter heggico
  • Startdatum Startdatum
H

heggico

Guest
mijn vliegtuig doet soms heel raar.. moteren vallen soms uit en dat soort dingen... ook reageert hij soms pas na 10 seconde nadat ik bijvoorbeeld naar rechts wil sturen.. weet iemand hoe dit kan?

lijkt misschien een kapotte regelaar als je motor uitvalt, kan ook zijn dat je regelaar of motor te snel warm krijgt.
als je servo's te laat reageren kan het zijn dat ofwel je tandwielen in je servo stuk zijn ofwel speelt je ontvanger jou parten.

zoals reeds door tadango gevraagd meer info graag. :lol:

groetjes en veel succes

Kurt

ik heb pas 1 vliegtuig en die heeft niet eens servo's.. die stuurt met de motoren dus als die uitvallen kan ik niks meer...ik heb hem gewoon uit een speelgoedwinkel maar soms valt ie niet uit en dan is ie gewoon best goed..

Een x-twin toevallig?

Denk niet dat wij hier heel veel mee kunnen. Dit soort toestelletjes is allemaal custom made spul, dus de ervaring van de mensen hier ("standaard" of "echt" rc-spul) is hierop niet echt van toepassing.

Ik zou eerder zeggen: werkt het niet? --> terug naar winkel.

ja het is een x-twin...maar de garantie is al afgelopen.. en zo vaak vlieg ik nou ook weer niet om een vliegtuig van 200,- te kopen ofzo..

Dan moet je helaas een nieuwe kopen (je moet niets natuurlijk).

Als je (nog) niet bereid bent om 200,-€ of meer neer te leggen, zou ik een jaartje wachten totdat je iets meer gespaard heb.

Voor de rest nu nog bij x-twins houden.

Hou er rekening mee dat de X-twin altijd wat traag reageert.
Verder zou je kunnen controleren of je zender wel goed is afgesteld (genoeg bereik). Dit kun je eventueel aanpassen.

Gebruik de zoekfunctie op het Forum en zoek X-twin Mods. of lees het hele grote X-twin draadje (>130paginas) eens door. Je hebt waarschijnlijk nu toch (bijna) vakantie, dus tijd zat :lol:

De X-twin is en blijft een heel leuk vliegtuigje.

Groet,
Bas

Back