Geen stabiele hovering

Beste ik ben in het bezit van een blade 450x en een dominator 450L 6S.
Bij mijn blade geen probeem maar bij mijn dominator wel.
Deze wil dus geen hoogten houden hij zakt en stijgt constant.
Aan de pil zal het ni zijn want heb drie nieuwe gens ace.
Ik had gedacht aan de regelaar. maar heb deze heli tweedehands gekocht en heb geen idee hoeveel vluchten de motor met regelaar heeft.
Sorry voor de domme vraag mss maar ben nieuw in het mileu.

MVG Aäron

Of je hebt een pitch stick in je zender die niet helemaal lekker soepel beweegt (bijvoorbeeld een ratel op de pitchstick in plaats van een gewone glijweerstand), OF je hebt ergens behoorlijk speling in de aansturing van de collectieve pitch....

Groet, Bert

of je hebt het toerental een verschrikkelijke prak hoger staan dan bij de blade..
worden ze erg jumpy van.

de blade 450's die ik heb gezien, klonken vanaf de 2000 rpm alsof ze door het geweld uit elkaar getrokken werden.
een align klinkt eigenlijk nooit zo. die gaat pas vanaf 3000 rpm klinken alsof er grof geweld bezig is..

volgende is natuurlijk afstelling.
hoe staan je gascurves.
ik zie je over toerentallen praten, en dst daar vast niets mis mee is vanwege de goede batterijen.
mooi, maar als een governor verkeerd is afgesteld, kan het toerental op en neer gaan springen.
of en heftige v in de throttle curve.. of als jij in normal vliegt met een curve van 0 naar 100.
worden ze extreem springerig van.

wat zijn je pitch waardes? pitch en cyclic..
ik zie regelmatig mensen met een power machine (waar die 6s van jou gewoon onder valt), waarbij men de pitch tot onmogelijke waardes opschroeft.
pitch op 12, cyclic op 8.
of anders wat de handleiding zegt, maar die zal ong hetzelfde melden.

kortweg, teveel pitch..
teveel toeren
foute omgang met toeren of pitch (curves)
of zoals brutus melde, foute zender hardware.

Welkom bij MBF @Aaron:

het is eigenlijk alles al gezegd (geschreven),
mijn vermoede is ook verticale speeling in de mainshaft,
loop maar alles na,
als het motor of ESC is, moet je het horen, hoor je het niet, is het speling, of een losse stuurstang ... ?

Foto ? Film ?

suc6,
Groet
Uwe

Hey ik heb zojuist vergeleken met de blade.
En mss stonden mijn bladen wat los zal in het weekend eens testen alvast bedankt voor de snelle hulp.

het los of strak zitten van de bladen zorgen niet voor een springerige heli.

check ook je druklagers (thrust bearings) in je bladegrips. als die in slechte staat zijn kun je sprongen in je pitch krijgen

zenderinstelling verkeerd, je kan b.v. ook Expo negatiev instellen, krijg je ook so wat,
in sommigen gevallen handig (tic-toc), hier weer niet ..

Back