Geen throttle meer...

• Topicstarter Topicstarter mvm
  • Startdatum Startdatum
Heb het voor elkaar, slang is wel gebroken maar daar kan ik een nieuw slangetje op zetten.
Ga de boel weer ff vastzetten en testen...hopelijk geen schade opgelopen?

Bedankt mensen!

Nog wel een vraagje, is de koeling nou wel of niet nodig bij een 700 motor?
Anders kan ik het er net zo goed af laten natuurlijk.
Weet iemand of dit de standaard motor is voor de Montega?

Bij Quartel hebben ze het over 20 km/h maar volgens mij haalt ie de 40 km/h ook wel, hij gaat als een speer in ieder geval.

Als ik inplaats van de GP 3000 7,2 nimh 12 cel nou rocketpacks neem van 4500 12 cel, vaart ie dan langer op een set accu's en eventueel nog iets sneller? De regelaar kan 14 cel aan, is meer cellen misschien verstandiger dan zwaardere accu's?
Is er dan meer koeling nodig?

Graag jullie mening.

Groet.

Als een topic gesloten dient te worden als het probleem is opgelost dan mag er een slotje op.

Mocht er iemand antwoorden voor mij hebben betreffende onderstaande vragen dan verneem ik dat graag.

Groeten.

Als een topic gesloten dient te worden als het probleem is opgelost dan mag er een slotje op.

Mocht er iemand antwoorden voor mij hebben betreffende onderstaande vragen dan verneem ik dat graag.

Groeten.
Ik zou die koeling toch gebruiken hoor
Want de magneten vinden warmte niet echt fijn
mvg
Frederik
ps en ze zit er tog al op he dus waarom dan ook niet

Dat ga ik ook maar doen dan, ff een nieuw slangetje halen morgen.

Wil ook nieuwe/sterkere accu's halen die het wat langer uithouden, dus als iemand een goede suggestie heeft voor m'n bootje dan verneem ik dat graag.

Groet.

je kan er 14 cellen inzetten.zowel je regelaar en de 700 moter kunnen dit aan.
dan valt er iets meer snelheid uit te halen.
zorg er in ieder geval voor dat de boel goed koeld.
met meer mah kun je langer varen maar echt sneller zal het niet gaan.

Maakt het aantal volt ook nog uit, bijvoorbeeld 7,2 tegenover 9,4?

Als ik inplaats van de GP 3000 7,2 nimh 12 cel nou rocketpacks neem van 4500 12 cel, vaart ie dan langer op een set accu's en eventueel nog iets sneller? De regelaar kan 14 cel aan, is meer cellen misschien verstandiger dan zwaardere accu's?
Is er dan meer koeling nodig?
Graag jullie mening.
Groet.

Hallo MVM,

Als je langer gaat varen , zal de warmte-opbouw in je motor groter worden, de boel zal dus meer opwarmen, helemaal als de interne ventilator in de motor geen lucht dóór het armatuur kan trekken.
Ik zou de boel van een deugdelijke koeling voorzien, een koelmantel en borstelkoeling, dan kun je je te buiten gaan aan 14 cellen met een hoge capaciteit.

Hier is een foto van een Neodym 700 met koelspiraal en borstelkoeling, de koelspiraal is met warmtegeleidende pasta op de motor geschoven en met een stuk krimpkous afgedekt (die pasta is smerig spul).
full

Deze foto is een 700 Neodym met een efficiëntere mantelkoeling:
full

Desgewenst heb ik hier een tutorial van met foto's stuur maar een pb met je mailadres als je die wilt hebben.

Hier nog een foto van één van mijn 12 cellenboten, het motorspant en de koppelingsflens hebben beide sleuven om de motor óók intern te kunnen koelen.
full

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dus iets meer koeling is dan wel verstandig met 14 cellen.

Heb ik ook een 700 neodym of een gewone 700?

Groet.

Back